ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ریاست سازمان حج و زیارت به مساله توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و قانون در همه سطوح اشاره و اظهار داشت :ما فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را بالاتر از هر چیز و تبعیت از ایشان را یک فریضه می دانیم و از دیدگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری عمل به قانون یک امر واجب تلقی گردیده است ،لذا همه باید براساس قانون باید حرکت کنیم و جز قانون راه دیگری نیست .در این راستا رعایت سلسله مراتب سازمانی یک ضرورت است و همین امر اقتضا می کند که کلیه کارها با هماهنگی معاونت ها انجام شود.
باید بدعت ها و و سنت های غلط را شکست
وی با تاکید بر تدوین و آماده سازی دستور العمل های کلیه حوزه های مربوط به حج 92 گفت: در فاصله زمانی 10 روز باید براساس روش های علمی و روزآمد کلیه دستورالعمل ها تهیه ،تدوین و ابلاغ گردد.کارها را به دقیقه نود موکول نکنید.باید بدعت ها و و سنت های غلط را شکست و نباید همه چیز را به افراد موکول کرد ،بلکه با طراحی و تدوین شاخص های قابل تعریف و ارزیابی افراد را به آنها محک زد.حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی به موضوع انتخاب ذابحین حج سالجاری پرداخت و گفت : از طریق شهرداری ها با کشتارگاه های سراسر کشور مکاتبه شود تا افراد حرفه ای خود در زمینه ذبح را معرفی کنند و دوستان براساس شیوه نامه افراد را بدور از تبعیض ،بطور عادلانه از تمامی نقاط کشور انتخاب نمایند. به دوستان سفارش می کنم قبل از هرگونه تصمیم ساختار را تدوین کنید.
وی سپس به ضرورت آموزش های کاربردی به عوامل و زائران اشاره و با تاکید بر بهره جستن از روش های روزآمد و مبتنی بر واقعیت ها گفت: از هم اکنون باید کارگاههای آموزشی متعدد برای عوامل و زائران برگزار شود ، حداقل دو جلسه از 12 جلسه آموزشی حجاج به موضوع اطلاع رسانی پیرامون مسائل مربوط به حمل و نقل ،اسکان ،تغذیه و نکات حراستی از رهگذر نمایش فیلم های آموزشی اختصاص یابد .انتظار می رود تا روز شنبه آینده کلیه واحدها نکات آموزشی مربوط به حوزه مربوطه را تدوین و تحویل روابط عمومی سازمان جهت ارائه به کارگردانان خبره در راستای تهیه و تدوین فیلم های آموزشی دهند.
هدف از آموزش ها انتقال بایدها و نبایدهای حج است
،متاسفانه هم اکنون بسیاری از آموزش ها کلیشه ای و تکراری بوده
که بطور طبیعی برای عوامل و زائران ملال آور است. می توان در موسم حج نیز
براساس یک برنامه زمانبندی شده زائران را بطور گروهی به بازدید از مراکز
خدماتی بویژه آشپزخانه ها اعزام تا از نزیک در جریان فعالیت های اجرایی حج
قرار گیرند
در این نشست همچنین آقای شکوه فر مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی به تشریح نتایج نظرسنجی تلفنی از زائران حج تمتع سال 91 پرداخت و گفت : براساس تاکید ریاست محترم سازمان ،امسال نظرسنجی ها در سه بخش و مرحله انجام شد که بخشی از آن بطور تلفنی و با جامعه آماری 1240 نفری از 26 استان کشور صورت گرفت که براساس آن ، نتایج خوبی کسب بدست آمد که مشروح آن در 240 برگ جمع آوری و سپس در قالب نمودارهای تقدیمی تهیه و تدوین گردید و هم اکنون جهت بهره برداری در اختیار همه مدیران قرار گرفته است.
همچنین در ادامه نشست سایر مدیران به ارائه گزارشی از حوزه کاری خود پرداختند که اخبار تکمیلی آن منتشر خواهد شد.