پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

گزارش برگزاری پنجمین جلسه عمومی ؛آموزشی ،توجیهی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج – بانه


 :hibiscus:   بسم الله الرحمن الرحیم:hibiscus:
لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ

┄┅✵◈:leaves::hibiscus::leaves:◈✵┅┄
●○●○●○●○●○●○●○●
قال رسوالله (ص ):
  گناهانی وجود دارد که در غیر عرفات آمرزیده نمی شود
.
○●○●○●○●○●○●○●
  ┄┅✵◈:leaves::hibiscus::leaves:◈✵┅┄ 
:sparkle: ریز برنامه های  اجرایی :
:one: تلاوت  آیاتی از قرآن  مجید توسط زائرمحترم حاج خدر رحیمی
:two: قرائت اشعاردر وصف ماه رمضان  و دعا ومناجات توسط مجری برنامه
:three: ارائه ی رهنمودهای لازم در خصوص اهمیت دعا ؛آداب دعا وشیوه های پذیرش دعاو اثرات آن در زندگی انسان و ببان نمونه های قرآنی از زندگی بزرگان اسلام و همچنین ارائه ی سوالاتی پیرامون‌ارکان و واجبات حج توسط معین محترم کاروان ماموستا سیروان فریادی
:four:  سخنرانی مدیر محترم کاروان :
الف)بیان سرگذشت  صحابه و بزرگان دین و پایداری آنان  در عمل به اعتقادات دینی و دوری از گناه واشاره به توبه به عنوان یکی از ابزارهای خودسازی وتقوا وقرب ونزدیکی به خداوند متعال .
":low_brightness: مصطفایی با نمایش دو لیوان پر از آب که یکی پاک و آراسته و دیگری هم درون و هم بیرون آن گل آلود بود اظهار داشت برای اینکه زلالیت آب لیوان کثیف به آن برگردد و پاک و مصفی شود بایستی هم درون و هم بیرون آن از آلودگیها  آراسته گردد.
 لذا جهت نیل به توبه واقعی وصفای قلب هم تزکیه ی درونی لازم است وهم پاکسازی بیرونی .

ایشان بزرگترین درد بشرامروزی راغفلت ومداومت برانجام گناهان وتبعیت ازسبیل وراه وروش نفسانی وشیطانی وطاغوت ودوری از رحمت الهی وهدایت واقعی برشمردند.و  باذکرآیات وروایات الهی به تشریح حقیقت توبه ،شرایط وجوب ؛دلایل انجام گناه؛ انواع توبه و۴ ستون توبه اشاره نمودند.
تشریح وبیان سرگذشت  توبه نصوح، ابولبابه،پیرچنگی و...  این بزرگان را الگویی برای زائرین عزیز مطرح نمود و اشاره داشت پایداری و مداومت بر توبه و ترک گناه خمیر مایه ی بخشش خداوند و شرط وجوب پاکسازی درونی است:high_brightness:
ب)توضیح مسائل  اجرائی از جمله:
:small_blue_diamond:معرفی هتل النخله مکه مکرمه و انوار الزهراء مدینه منوره و مختصات و موقعیت  جغرافیایی  هتلهاو دعوت از زائرین در راستای همکاری و همدلی با مدیر محترم مجموعه جناب آقای حاج ظاهر فرشادان و عوامل ایشان
:small_blue_diamond:بیان برخی از محدودیتها و مشکلات موجود از جمله آسانسور هتل و محدودیت فضا در منی و لزوم رعایت حق الناس‌دراین‌سفرمعنویی ودعوت
 زوار عزیز  به تمرین و آمادگی قلبی و جسمی
:small_blue_diamond:اشاره  به برخی قوانین ومقررات وضع شده در عربستان وضرورت رعایت واحترام به قوانین کشور میزبان
:small_blue_diamond:تشریح‌موقعیت جغرافیایی ؛آب و هوا و شهر مکه  و ابعاد بیت الله شریف و اجزاء آن با بهره گیری از نرم افزار حج و پخش آن از طریق پروجکشن به صورت بسیار فصیح و روان که مورد تایید و پسند اعضاء کاروان قرار گرفت.
:five: توزیع  بخش اول ملزومات سفر و اتاق بندی زائران درهتل های مکه مکرمه و مدینه منوره با مشارکت سرگروهها و همفکری زائرین عزیز
:black_medium_square: نصب پوسترهای آموزشی مناسک واعمال  حج و عمره (جمرات ؛منی؛مزدلفه و عرفات وسیرحرکتی حج و... )و استقرار ماکت بیت الله و مقام ابراهیم و پخش نوای دلنشین شعارلَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ از طریق پروجکشن و جانمایی تابلو و پرچم های گروههای شانزده گانه و استقرار منظم زائرین مثل همیشه شکوه خاصی به جلسه بخشیده بود.
 :white_check_mark: این جلسه پس از پاسخ گویی‌به‌سوالات‌زائرین‌وخواندن
 دعا وراز ونیاز گروهی وصلوات بربهترین بنده خدا محمد مصطفی (ص)را س ساعت ۱۳  پایان یافت

گزارش برگزاری چهارمین جلسه عمومی ؛آموزشی ،توجیهی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج – بانه

بسم الله الرحمن الرحیم

لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ
             
 گزارش چهارمین  جلسه آموزشی؛توجیهی کاروان  ۲۵۰۱۳(لبیک_حج بانه ) با مدیریت  سعدالله مصطفایی
دستور کار جلسه:
 :heavy_check_mark:آموزش عملی احکام و مناسک حج
:heavy_check_mark: اخلاق و آداب سفر،اسرار و معارف حج،
:heavy_check_mark: آثاروفوایدسفربه سوی حرمین شریفین
:heavy_check_mark:اندازه گیری مانتو وشلوار بانوان
 :heavy_check_mark:اندازه گیری و دوخت لباس متحدالشکل برادران

شرح جلسه:
اشتیاق وافر و آرزوی دیرینه انجام فریضه الهی حج و زیارت بیت الله الحرام و حرم مطهر نبوی باردیگر ۱۶۰ زائر دلشیفته سفر الی الله کاروان لبیک -حج بانه و همراهان و مهمانان عزیز را در روز جمعه ۹۸/۲/۲۰در مسجد نویدی این شهرستان جمع کرد تا با فراگیری بخشی دیگر از محتوای آموزشی با آمادگی هر چه بیشتر قدم در مسیر ی بگذارند که رسول مکرم اسلام (ًص) و پیامبران پیشین  سلام الله علیهم  و صحابه ی کرام برای اجابت فرمان خداوند متعال گذاشتند.

  • تلاوت دلنشین آیاتی از معجزه همیشگی و جاودان حضرت ختمی مرتبت ؛محمد المصطفی (ص )با صدای دلنشین جناب آقای عبدالباقی قادرزاده از عوامل کاروان لبیک -حج بانه آغازگر جلسه بود.
  • با عنایت به درایت مدیر کاروان بخش نخست جلسه به موضوع امنیت در سفر اختصاص یافت که معاون کاروان جناب آقای محمود روحانی زاده با بیانی فصیح و بلیغ مطالب بسیار ارزنده ای رادر این خصوص بیان نمودند که مورد استقبال زائرین عزیز قرار گرفت .  اقدامات لازم به هنگام گم شدن
  • حفظ و مراقبت از وسایل خود در هنگام زیارت دوره وحضور درحرم و یا تردد در داخل شهر:small_orange_diamond:
  • تردد در گروه های سه نفره و با هماهنگی مدیر و عوامل کاروان:small_blue_diamond:
  • خودداری از تحویل هر نوع کتاب و جزوه :small_orange_diamond:
  • تحویل وجوه نقد مازاد بر نیاز به صندوق امانت کاروان:small_blue_diamond:
  • همراه داشتن کارت شناسایی ؛شماره تماس عوامل والمانهای کاروان و........از جمله مواردی بود که دربیانات حاج محمود روحانی زاده به آن اشاره شد.
  • در ادامه جلسه جناب آقای حاج ماموستا جمال خادمیان روحانی محترم کاروان با قرائت شعار حج و همخوانی زائرین عزیز فضا را بیش از پیش معنوی و ملکوتی نمود. ایشان دربخش اول سخنان خود  به بیان ارکان ؛واجبات و سنتهای حج پرداخت.ودر ادامه با اشاره به آداب زیارت در شهر پیامبر(ص)به آداب زیارت مسجدالنبی و اماکن زیارتی  در مدینه المنوره اشاره نمود.
  • قسمت پایانی چهارمین جلسه آموزشی ؛توجبهی کاروان لبیک _حج بانه ؛سخنان مدیر کاروان سعدالله مصطفایی بود که مثل همیشه با دعا و قرائت شعار پر برکت و ماندگار حج با همخوانی زائرین عزیز شروع گردید .  مصطفائی,ضمن آرزوی قبولی‌طاعات و عبادات زائرین خانه ی خدا از صبر و حوصله و همکاری آنان  با عوامل کاروان تقدیر و تشکر نمود و اجر و پاداش یکتای بی همتا را برای زائرین عزیز کاروان خواستار شد.ایشان با اشاره به تهیه ی اقلام مشترک و مورد نیاز زائرین ؛خواستار پرداخت هزینه های تکلیفی در اسرع وقت شد. حاج سعدالله مصطفایی با اشاره به حلول ماه پاکسازی روح و روان و تهذیب نفس؛  رمضان المبارک وبه منظور حرمت این ماه و و رعایت حال زائرین و لزوم توجه به بعد مسافت زائرین عزیزدر روستا های اطراف  به سخنان خود خاتمه داد.
  • در پایان جلسه اندازه گیری لباس هماهنگ زائرین انجام و مقدمات دوخت آن فراهم گردید.
  • در خاتمه ضمن پاسخگویی به سوالات ؛زائرین عزیز توسط عوامل کاروان بدرقه شدند.
                    والسلام علیکم و رحمه و برکاته

اطلاعیه شماره 19 کاروان لبیک حج شهرستان بانه


چهارمین جلسه توجیهی ، آموزشی عمومی کاروان۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه، در روز جمعه ۹۸/۲/۲۰ به شرح ذیل برگزار می گردد:

:point_left: ساعت برگزاری: ۹:۳۰ صبح به وقت رسمی کشور
:point_left: مکان:مسجد حاج نصرالله نویدی، واقع درجاده سلیمانی

:point_left: دستورکارجلسه:

  1. آموزش عملی احکام و مناسک حج

:two: 2. اخلاق و آداب سفر،اسرار و معارف حج،

3... 3. :three: 3. آثاروفوایدسفربه سوی حرمین شریفین

:four: 4. اندازه گیری مانتو وشلوار بانوان (اختیاری )

:five: اندازه گیری و دوخت لباس متحدالشکل برادران در خیاطی آقای سیدعابدحسینی روبرو درمانگاه شفا پایین تر از اداره آموزش و پرورش
(اختیاری)

:point_left: تذکرات:

:white_check_mark:حضور زائران عزیز کاروان درتمامی جلسات الزامی بوده و لازم است حداقل ۱۰ دقیقه قبل از شروع جلسات در مکان جلسه حضور داشته باشید.

:white_check_mark: درتمامی جلسات حضور وغیاب بعمل خواهد آمد.

:white_check_mark:چنانکه کاربسیارلازم و ضروری برای زائران عزیز پیش بیاید،که نتوانند در جلسه ای حضور یابند ،حتما سرگروه خود و مدیر کاروان را درجریان بگذارید.

:white_check_mark: زائران گرامی جهت اندازه گیری و دوخت لباس فرم توسط خیاط حتماً حضور داشته باشند.

  آخرین اخبار و اطلاعیه های حج تمتع و عمره :point_down::point_down:

گزارش برگزاری سومین جلسه عمومی ؛آموزشی ،توجیهی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج – بانه


بسم الله الرحمن الرحیم
(((لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیک لک)))
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
    أَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
گزارش برگزاری  سومین جلسه عمومی ؛آموزشی ،توجیهی کاروان  ۲۵۰۱۳لبیک حج – بانه


قرائت آیاتی چند از کلام نوربخش قرآن مجید توسط قاری مطرح و نخبه‌گرانقدر شهرمان‌جناب آقای فاروق ساوانی زارع آغازگر سومین جلسه عمومی زائرین کاروان لبیک حج -بانه بود که درروز جمعه  مورخه ی ۹۸/۲/۶در مسجد نویدی شهرستان بانه با دستور کار ذیل برگزار گردید.
الف/تمرین و ایجادآمادگی استقرار براساس گروه بندی
ب/ارائه بحث آموزشی  ؛توسط روحانی کاروان
ج/ارائه ی رهنمود های ومسائل اجرایی  توسط مدیر کاروان
د/اجرای نمایش‌بامضمون آموزش مناسک حج


شرح جلسه :


ابتدا ثنا گویی ذات احدیت  و سلام و صلوات بر محمد و آل محمد توسط مجری برنامه و زائرین عزیز فضای جلسه را معنویی و ملکوتی نمود.
در ابتداء جلسه سعدالله مصطفایی مدیر کاروان۲۵۰۱۳لبک حج شهرستان بانه ضمن خیر مقدم گویی به زائرین وهمراهان و حاضرین جلسه وسلام وصلوات برنبی نورورحمت ص  بحث های خودرا با روال همیشگی یعنی دعای قرآنی وشعار حج وهمراهی حاضرین نشست شروع نمودند. سپس به اهمیت دعا و تاثیر آن بر صفای روح و امید واطمینان بخشی به مومنین و ایجاد اتصال روحی بین عابد و معبود شرایط وجوب دعا را بر شمرد و تزکیه روحی و اعتقاد قلبی به استجابت  دعا را از ملزومات و اسباب آن دانست .ایشان  با بیان اهمیت خودسازی و پاکسازی درونی قبل از سفر حج ؛بیان داشت که تزکیه نفس و دوری از گناهان کبیره و صغیره و آماده سازی روحی و درونی به قصد قربت الی الله  می تواند علاوه بر وجوب تمامی عبادتهای انجام شده لذت از عبادت را ایجاد و انگیزه نیل به این سفر سراسر خیر و برکت را بیش از پیش افزایش دهدمصطفایی اظهار داشت تمام تلاش ما بر این است که در طول جلسات آموزشی ؛آمادگی لازم را درتمام ابعاد (اموزشی ؛مهارتی جسمانی.نگرشی )درزائرین عزیز ایجاد کنیم بنابراین با استقرار به صورت گروهبندی در کلیه جلسات ، و سایر برنامه های تدارکاتی سعی در تحقق این مهم خواهیم داشت .بر این اساس امیدواریم با بهره گیری از الطاف خداوند متعال و تعامل و صبر و بردباری زائربن عزیز در طول  این دوره ها آن راتحقق بخشیم مصطفایی در بخش دیگر سخنان خود به معاینات پزشکی زائرین  کاروان  و نتایج آن اشاره و لزوم توجه ویژه به حفظ سلامتی و تندرستی زائرین عزیز را خواستار شد.
ایشان با تقسیم بندی زائران از نظر سلامتی به سه گروه سبز،زردوقرمز نیازهرگروه و برنامه ریزی برای ارتقای وضعیت سلامت وبهداشتی را بیان نمودند.
 مصطفائی, در ادامه صحبتهای خود به تشریح هزینه های تکلیفی پرداخت و با اشاره به ملزومات مورد نیاز زائرین خواستار همفکری و مشورت آنان به منظور تهیه اقلام با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت ازبین کلاهای ایرانی  شد.
اجراء نمایش آموزشی در سه بخش بستن احرام و آشنایی با محرمات احرام ۰۲طواف بیت الله ۰۳سعی صفا و مروه توسط گروه نمایش از جمله برنامه های قابل تحسین در سومین جلسه ی زائرین کاروان بود که مورد تشویق و رضایت خاطر حاضرین جلسه را فراهم آورد.
در قسمت سوم برنامه روحانی معزز کاروان آداب و اخلاق زیارت خانه ی خدا و حرم نبوی را برشمرد و خاطر نشان ساخت کعبه و مسجد نبوی  میعادگاه دلها و جلوه گاه اخلاص و عبودیت و آرامش گاه روح و روان است که جواز ورود آن قلب مطمئنه و روان تزکیه شده است.بنابراین میطلبد که با تمرین و ممارست و ارتقاء باور قلبی و درک جایگاه این مکان عظیم بیش از پیش خود را آماده این سفر معنوی نماییم
ایشان در بخش دوم سخنان خود به محرمات احرام اشاره و واضافه نمود: اجراء نمایش مناسک حج  از روش های ابتکاری و بدیع جهت آموزش عملی  بستن احرام و اعمال ومناسک حج و دعا های هنگام  طواف است که به نوبه ی خود بدیع و قابل ستایش است .
حاج ماموستا خادمیان در ضمن بیانات خود به بیان فضیلتهای حج و زیارت نبوی پرداخت.ایشان مطالعه و الگو گرفتن  سرگذشت  صحابه و بزرگان دین و پایداری آنان  در عمل به اعتقادات دینی و دوری از گناه  را یکی از ابزارهای خودسازی وتقوا وقرب ونزدیکی به خداوند متعال دانست .و درپایان سخنان خود معین محترم کاروان را معرفی و تواناییهای علمی وی راستود.
این جلسه با ذکر صلوات خاتمه یافت

لیست اقلام زائرین وکاروان ها که بصورت متمرکز توسط اداره کل تدارکات و پشتیبانی سازمان حج و زیارت تهیه می شود

به گزارش کانال تخصصی حج و زیارت ، لیست اقلام زائرین وکاروان ها که بصورت متمرکز توسط اداره کل تدارکات و پشتیبانی سازمان حج و زیارت تهیه میشود به شرح ذیل میباشد که انشالله به محض تهیه به استان ها ارسال و توزیع خواهد.


:warning:بدیهی است سایر اقلام فردی ضروری و مورد نیاز زائرین می بایست توسط خود حجاج بصورت انفرادی ویا با تمرکز کاروانی یا استانی( با مشارکت نمایندگان زائرین کاروانها) تهیه و تامین گردد.


1⃣کارت شناسائی
2⃣بند کارت شناسائی
3⃣برچسب اقلام همراه زائرین
4⃣جلد طلقی گذرنامه زائرین
5⃣زیرانداز (صرفاً برای زائرین وقوف اختیاری)
6⃣پشت چادری
7⃣کلاه و کاور(نیروهای راهنمایان‏- عوامل نقل ترددی)
8⃣کاور مدیران و عوامل اجرائی (مجموعه ها –کاروان ها)
9⃣مچ بند مسار الکترونیکی

10ycap_ten:پرچم و علایم کاروانها و مجموعه ها برای استفاده در هتل ها و ایام مشاعر

زمان پرداخت قسط دوم سفر حج تمتع

قابل توجه زائرین محترم کاروانهای حج تمتع


:moneybag:زمان پرداخت قسط دوم سفر حج تمتع:interrobang:


:small_red_triangle_down:به گزارش کانال تخصصی حج و زیارت ، زایرین گرامی حج تمتع از روز سه شنبه مورخ ۹۸/۲/١٠ به مدت ۱۰ روز می توانند جهت پرداخت وجه تکمیلی مربوط به هزینه سفر حج به سامانه رزرو حج تمتع مراجعه نمایند .
:point_down::point_down::point_down:
https://tamatoreserve.haj.ir/Cpanel/DifferencePayment.aspx

اطلاعیه شماره۱۷کاروان


سومین جلسه توجیهی ،آموزشی عمومی کاروان۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه،

درروز جمعه ۹۸/۲/۶

به شرح ذیل برگزار می گردد:

:point_left: ساعت برگزاری: ۹ صبح به وقت رسمی کشور
:point_left: مکان: مسجد حاج نصرالله نویدی، واقع درجاده سلیمانی

:point_left: دستورکارجلسه:

:one:.آموزش عملی احکام و مناسک حج

:two: اخلاق و آداب سفر،اسرار و معارف حج،

:three: آثاروفوایدسفربه سوی حرمین شریفین

:four:.مسائل اجرایی،فرهنگی ،امنیتی ‌،پزشکی و آموزشی

:point_left: تذکرات:

  • ضور زائران عزیز کاروان درتمامی جلسات الزامی بوده و لازم است حداقل ۱۰ دقیقه قبل از شروع جلسات در مکان جلسه حضور داشته باشید.
  • درتمامی جلسات حضور وغیاب بعمل خواهد آمد.
  • چنانکه کاربسیارلازم و ضروری برای زائران عزیز پیش بیاید،که نتوانند در جلسه ای حضور یابند ،حتما سرگروه خود و مدیر کاروان را درجریان بگذارید.
  • زائرانی که مدارک پزشکی را تحویل ننموده اند لازم است هرچه سریعتر وحداکثرتاروزجمعه هفته جاری مدارک را آماده و تحویل نمایند.

آخرین اخبار و اطلاعیه های حج تمتع و عمره :point_down::point_down:

@Karvan25013HajBaneh