پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

گزارش آخرین جلسه کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه

بسم الله الرحمن الرحیم
(((لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیک لک)))
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
وَأَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
گزارش آخرین جلسه کاروان
۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه

:white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower:
:point_left: دستورکارجلسه:
:one: همایش پیاده روی زائرین
:two: آموزش اسرار و معارف حج و یادآوری احکام و مناسک حج به صورت عملی(بخش دوم)
:three: سخنرانی سرپرست محترم فرمانداری بانه جناب آقای مهندس امین زاده
:four: مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی ویژه سفر مبارک حج
:five:اجرای طواف نمادین گروهی وپرسش و پاسخ مسائل اجرایی و احکام ومناسک
:six: توزیع بخشی دیگر از اقلام مورد نیاز زائرین

در آخرین جلسه ی آموزشی کاروان انگار همه دعوت بودند. شوق زیارت بیت الله الحرام و مسجد النبی (ص)زائرین عزیز سال جاری ؛جمعی از زائرین ادوار گذشته کاروان و همراهان زوار را در محل برگزاری جلسات جمع کرد.چشمها را که می نگریستی همه مالا مال از اشک بود.چهره ها آرزومند و مشتاق ؛دلها همه هوایی شده بودند و آسمانی ؛در نگاهشان میتوانستی طلب حضور در سرزمین وحی و شهر پیامبر را بخوانی ؛.....
:cherry_blossom:اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن:cherry_blossom:
آمین یارب العالمین
┄┅✵◈:leaves::hibiscus::leaves:◈✵┅┄
تلاوت آیاتی چند از کلام نور و رحمت راهگشای جلسه بود.
ثنا گویی ذات احدیت و سلام و صلوات بر منجی عالم بشریت و قرائت اشعاری در نعت حضرت رسول و مناجات پروردگار حسن مطلع آخرین جلسه ی آموزشی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج به مدیریت سعدالله مصطفایی در روز جمعه ۹۸/۴/۲۸در مکان همیشگی جلسات مسجد نویدی بود.
اولین سخنران جلسه ی مذکور معین محترم کاروان جناب آقای ماموستا سیروان فریادی بود که ابتدابا تشریح آیه ی سوره ی بقره زائرین را به صبر و بردباری در برابر سختیها فراخواند.سپس در بخش دیگری از سخنان خود به زائرین عزیز اطمینان خاطر داد که در همه ی احوال و مکانها در اجراء مناسک حج آنان را تنها نگذاشته و تکلیف شرعی و قانونی خود را در انجام مناسک درست و اصولی به جا خواهند آورد.
در بخش دوم برنامه مدیر تلاشگر و دلسوز کاروان با قرائت شیرین شعار حج و دعاء رکن یمانی و همنوایی زائرین عزبز ضمن خیر مقدم گویی به جناب آقای مهندس امین زاده سرپرست محترم فرمانداری بانه ؛گزارش کاملی از وضعیت کاروان از لحاظ آمار ی و اقدامات انجام شده در جهت آماده سازی و بصیرت افزایی زائرین ارائه نمودند.
سپس جناب آقای مهندس امین زاده طی سخنانی ضمن تبریک این موهبت بزرگ به زائرین عزیز و طلب دعای خیر از تلاشهای مدیر وعوامل کاروان در راستای تسهیل بخشی به زائرین شهرستان بانه تقدیر و تشکر نمود
مهندس محمد امین‌زاده" در این دیدار،دربخشی دیگرازسخنان خود اظهار داشت: حج باشکوه‌ترین آیین معنوی در اسلام و زیباترین تصویر از تسلیم بندگان و بردباری پروردگار است. مناسک حج موجب آرامش درونی حجاج و ثبات و آرامش روانی در جامعه اسلامی می‌شود
سرپرست بزرگوارودلسوزوتلاشگر فرمانداری شهرستان بانه با بیان اینکه آیین حج کنگره عظیم مسلمانان است که هر سال موجب تقویت پایه‌های وحدت و پیوند دوباره قلب های مومنان به سرچشمه توحید و معنویت می‌شود، مجددااز تلاش‌ها و تدابیر مدیران و خادمان کاروان‌های حج تمتع شهرستان بانه در زمینه نظم و برگزاری این سفر معنوی و تامین رفاه و آرامش خاطر زائران قدردانی نمود.

در ادامه جلسه معاون محترم کاروان حاج محمود روحانی زاده با بیان نکات مفید و ضروری در خصوص مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی ویژه سفر مبارک حج با پخش انیمیشن تهیه شده در سازمان حج و زیارت ؛اقدامات مدنظر در هنگام حضور در فرودگاههای ایران و عربستان را آموزش دادندوبه سوالات زائرین پاسخ گفتند.
در تداوم برنامه های آخرین جلسه ی آموزشی کاروان ؛با نظارت سعدالله مصطفایی و ماموستا فریادی و همکاری زائرین طواف نمادین درشرایط موقعیتهای متفاوت ،انجام و مجددا مطالب آموخته شده قبلی باز آموزی شد.
در پایان مدیر کاروان با اشاره به تاریخ و زمان پرواز؛ برنامه ریزی کاروان را برای تحوبل چمدانها ؛چینش محتویات آن ؛و چگونگی برگزاری مراسم بدرقه ؛توصیه های لازم را بیان نمود.
این جلسه با دعای پایانی و بدرقه ی زائرین گرامی توسط عوامل کاروان راس ساعت ۱۲ظهر به پایان رسید.