پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

اهمیت وآثارمسافرت دراسلام

رحمان یوسف پور


مسافرت چه آثار و فوایدی دارد؟

ادامه مطلب ...

همیشه حاجی بمانیم

به دست آوردن «گوهر» یک کامیابی است، نگهداری آن کامیابی بزرگتر.

اگر در میدان ارزش‌ها، « حالات معنوی» و « زلالی روح» و « تحوّل اخلاق» را هم در حدّ و جایگاه یک گوهر نفیس به شمار آوریم، آن وقت به پاسداری و مراقبت از آن هم جدّی‌تر خواهیم اندیشید و آن را یک «تکلیف عقلی» خواهیم دانست. زائر خانة خدا و حرم پیامبر9، وقتی به آن سرزمین می‌رسد و ایّامی را مجاور «بیت الله الحرام» و زائر روضة نبوی و قبّة الخضراء می‌شود، از عطر معنویت سرشار می‌گردد، حسّ تقرّب به او دست می‌دهد، احساس « آسمانی شدن» پیدا می‌کند، رشته‌های وابستگی به خاک و خانه و مال و مقام گسسته می‌شود و لطافت روح خود را در آن ایّام نورانی، وزش نسیمی از بهشت خدا می‌یابد و آرزو می‌کند که کاش پیوسته در آنجا بود و از برکات زیارت بهره‌مند می‌شد و هر صبح و شام در کنار کعبه، چهره بر زمین می‌نهاد و عبودیت خود را ابراز می‌کرد.

ادامه مطلب ...

اهمیت حج در تمدن اسلامی

معاونت امور روحانیون - مدیریت آموزش

محسن مرادی


1


مقدمه :

حج نمایشی پر شکوه از اوج رهایی انسان موحد از همه چیز جز او ، و عرصه پیکاری فرا راه توسن نفس ، جلوه بی مانندی از عشق و ایثار و آگاهی و مسئولیت ، در گستره حیات فردی و اجتماعی است ، پس حج تبلور تمام عیار حقایق و ارزشهای مکتب اسلام است مومنان گرچه با این عبادت الهی ، آشنایی دیرینه دارند و هر سال با حضور شور انگیز از سراسر عالم ، زنگار دل ، با زلال زمزم توحید می زدایند ، و با حضرت دوست تجدید میثاق می کنند و گر چه میراث ادب و فرهنگ ما ، مشعون از آموزه های حیاتبخش حج است اما هنوز ابعاد بی شماری از این فرضیه مهم ، ناشناخته و مهجور مانده است لذا بر همین مبنا مطالب ذیل هرچند قاصر و الکن در پی تبین و اهمیت این واجب بزرگ الهی در متون و مکتب



اسلامی می باشد امید است که در حد توان و وسع بتوان در این زمینه گام برداشت

ادامه مطلب ...

نمودهایی از توصیه های اخلاقی پیامبراعظم(صلی الله علیه وآله) در

در جهان امروز هر کشور و ملّتی که با دین و فرهنگ اخلاقیِ پیامبران آشنا بوده و بر اساس آموزه های دینی و الهی عمل می کنند، کمتر گرفتار مفاسد و مشکلات اخلاقی اند و آنان که از این مکتب دورند، سبعیت، بی رحمی و تجاوز به حقوق مردم و ظلم و ستم در میان آن ها بیشتر است. در میان پیامبران و رسولان، پیامبر اسلام، حضرت محمّد بن عبدالله(صلی الله علیه وآله) از همه برتر و دارای امتیاز بیشتر است و می توان گفت که آن حضرت، جامع همه ویژگی های انبیای الهی است. مهمترین هدفی که پیامبر دنبال می کرد، آگاه ساختن و مهذّب نمودن مردم برای رسیدن به جامعه مطلوب و به تعبیر قرآن «حیات طیبّه» بود


سیدحسن شفیعی

ادامه مطلب ...

مسیر عشق

طاهره شهرکی   


گاهی حوادث و اتفاق‌هایی در زندگی انسان رخ می‌دهد که یاد آن­ها برای همیشه در خاطر او می‌ماند.

یکی از همین حوادث شیرین، درست در سن 20 سالگی برای من نیز رخ داد.

هیچ وقت بهترین لحظه زندگی‌ام را فراموش نخواهم کرد؛ لحظه‌ای را که برای نخستین بار چشمم به جامة سیاه کعبه افتاد.

ادامه مطلب ...

مقصود تویی، کعبه و بُتخانه بهانه


طیّبه عباسی    

 


سیر سبز اندیشه در سیلان عشق، سفر به آنجا که روزی شاهد بهترینِ بهترین‌ها بود و امروز نیز میزبان بهترینِ بهترین‌هاست؛ آنچنان شور و شعفی در انسان به وجود می‌آورد که قلم به ناگاه افسار می­گسلد و از آنجا می‌گوید که شاید به چشمِ سر، تا به‌حال لمحه‌ای از آن را نیز ندیده باشد.

آنچه پیش‌رو دارید، چکیده‌ای است از احساس یک جوان که مکه را به عشق ردّ پای مولایش، دیوانه‌وار دوست دارد و آرزوی رفتن به آنجا را به صورت سفرنامه‌ای در عالم معنی به تصویر کشیده است

ادامه مطلب ...

هجرت از وادی خود به خدا

تمامی افعال دینی دارای جوهر و ماهیت اند که حقیقت حکم شرعی را تشکیل می دهند. رفتارهای عینی، خود به خود ارتباطی با مقوله ارزش ها ندارند، بلکه این روح حاکم بر عمل و اندیشه ها و انگیزه های انسان است که به رفتار و اعمال او معنی و مفهوم می بخشد

ادامه مطلب ...

سفری از فرش تا به عرش

مهدی بدری       

 

مکه

دوستان! آنچه اینجا یافتم وصف ناشدنی است. همی گویم که دریافتم تنها راه کمال انسانی و رسیدن به آرمان‌های اصیل انسانی، عبودیت تام پروردگار و پیروی آگاهانه از قرآن و اولیای اوست که شاه‌راه سعادت و روشن‌دلیِ هر جنبنده‌ای همین است و بس.

چه بگویم که گر گدایی بر خوان سفره‌ای رنگین بنشیند، نداند چه کند.

«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِنُورِک َ...»

 

گاهِ آن است دلا باز به خود باز آییم

بیرقِ شرع برآریم و ز غم باز آییم

عید ما هر نفسِ ماست که بر ما بخشد

شکر این عید چنین است برفتار آییم

همچو بلبل که به بزم گل خود می‌رقصد

اینچنین شور به سجاده و محراب آریم

زیر تیغ طلبش رقص‌کنان باید رفت

این حدیثی است که سرلوحة کردار آریم

ادامه مطلب ...

دانش آموزان اهل سنت در بعثه مدینه

گروهی ازدانش آموزان اهل سنت با نماینده بعثه در مدینه منوره دیدار وزیارت خانه خدا وحرم پیامبر را انسان ساز خواندند.

ادامه مطلب ...

تا پایان عملیات عمره 510 هزار نفر اعزام می‌شوند

سرخوش از اعزام حدود 240 هزار ایرانی از زمان آغاز عملیات عمره تاکنون خبر داد و اظهار داشت: : تا پایان عملیات عمره پیش بینی می شود 510 هزار نفر به عمره اعزام شوند که احتمالا در ماه مبارک رمضان این میزان افزایش خواهد یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، سرخوش مدیرکل امور اعزام و ثبت نام سازمان حج وزیارت در گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر در قالب 697 پرواز 240 هزار عمره گزار ایرانی به عربستان اعزام شده اند.
وی افزود: از مجموع پروازهای انجام شده 176 پرواز متعلق به شرکت هوایی ایران ایر،324 پرواز سعودی و 197 پرواز متعلق به ماهان است.
سرخوش خاطر نشان کرد: تا پایان عملیات عمره پیش بینی می شود 510 هزار نفر به عمره اعزام شوند که احتمالا در ماه مبارک رمضان این میزان افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: بهترین کار این اداره کل در سال 91 کنار گذاشتن هواپیمایی سعودی از روند جابجایی و انتقال زائران در حج تمتع سال گذشته بود که هم بلحاظ اقتصادی و هم بلحاظ سیاسی به سود نظام بوده است.