پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

سخن مخالف با اعتقادات اهل تسنن خلاف دستورات ائمه

آیت‌الله مکارم:سخن مخالف با اعتقادات اهل تسنن خلاف دستورات ائمه اطهار‌ است


ادامه مطلب ...

نجواییه‌ای به مناسبت بعثت رسول مهر،نورورحمت

محمد «رَحْمَةً لِلعالَمِینْ» است هرگز بین دو امر مخیر نشد، مگر این که دشوارتر را برمی‌گزید. اگر ظلمی به او می‌شد، در مقام انتقام برنمی‌آمد، مگر آن که حرمت‌های الهی هتک شود که در آن صورت خشم می‌فرمود و غضبش برای خدا بود. تا زنده بود در حال تکیه دادن غذا میل نفرمود. هیچ گاه چیزی از او خواسته نشد که در پاسخ، نه بگوید و هرگز حاجت نیازمندی را رد نمی‌کرد.

ادامه مطلب ...

آغاز برنامه‌ریزی برای عملیات پروازی حج تمتع 91

در این نشست، خداکرمی، معاونت عملیات هوانوردی و امور بین الملل، اسماعیلی مدیر کل نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، سپاسی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها، وفایی معاون خدمات فرودگاهی مهرآباد، نماینده سازمان حج و زیارت ونمایندگان شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) حضور داشتند.
سرپرست عملیات حج تمتع شرکت فرودگاه‌های کشور درباره این نشست که به منظور هماهنگی هر چه بیشتر ارگان‌های مذکور برای ارائه خدمات و سرویس‌دهی مطلوب به زائران بیت الله الحرام برگزار شد، گفت: موضوعات مختلف از جمله نقاط ضعف و قوت عملیات حج در سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت.
در ین نشست درباره حجم ترافیک و ساعات عملیاتی فرودگاه‌ها به خصوص در فرودگاه بین المللی مهرآباد تصمیمات لازم اتخاذ شد.
علمیات حج تمتع سال 1391 با سرویس‌دهی 17 فرودگاه کشور از اول مهر ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

تمدید مهلت ثبت نام دارندگان فیش حج تمتع تا تاریخ ۸۴/۶/۱۰

براساس موافقت معاون محترم سازمان حج و زیارت دارندگان اسناد حج تمتع تا تاریخ ۸۴/۶/۱۰      می توانند جهت ثبت نام به کاروان های دارای ظرفیت خالی مراجعه نمایند . لذا این کاروان امادگی خود را جهت ثبت نام و تکمیل ظرفیت از این عزیزان را اعلام می نماید.

بایدها ونبایدهای حج ازدیدگاه اهل سنت

زائران محترم ! ضمن آرزوی سلامتی و سفری خوش برای شما ، قبولی طاعات و زیارت هایتان را از درگاه ایزد متعال خواهانیم .

حتماً می دانید که عمرِ این گونه سفرهای معنوی بسیار کوتاه است ، پس باید از تجربیات دیگران که در سال های گذشته این گونه سفرها را داشته اند ، استفاده نماییم . بدین منظور ، مجموعه ای را که در پیش روی دارید ، شامل بعضی از یادداشت ها و تذکّرات لازم می باشد که با بهره گیری از تجربیات و راهنمایی های مسئولان و کارگزاران حج در طول چندین سال تهیّه و تنظیم شده است ، که امید است با به کارگیری آنها شما نیز همچون افراد باسابقه ، کمال لذّت واستفاده را از این سفر روحانی ببرید . توجّه داشته باشید که این مجموعه ، شما را از مطالب و تذکّراتی که مدیر و روحانی محترم کاروان در جلسات می فرمایند ، بی نیاز نمی کند ادامه مطلب ...

هدفمند کردن سهمیه های حج و تدوین شیوه نامه افزایش اعزام زائران

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد موسوی

تصریح کرد:هدفمند کردن سهمیه های حج و تدوین شیوه نامه افزایش اعزام زائران از جمله اقداماتی است که در دستور کار سازمان حج قرار دارد.

وبا تدوین شیوه نامه افزایش اعزام زائر در تلاشیم که سهمیه حج تمتع وعمره ایران را افزایش دهیم.
وی هدف از تشکیل اتاق فکر در سازمان را استفاده از نظرات نخبگان و ارائه جمعی در خور ایرانیان مطرح کرد و اظهار کرد:تدوین و ترسیم منشور حج با استفاده از منویات امام راحل،مقام معظم رهبری،تلاش جهادی برای حفظ و ارتقاء منزلت زائران ،تلاش در جهت رفع مشکلات زائران و همچنین رضایتمندی این افراد از اقداماتی است که قرار است راس کارهای در سازمان حج قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی یادآور شد:سند چشم انداز حج و زیارت و تصویب آن در شورای عالی حج ،هدفمند کردن سهمیه حج و عمره ،حاکمیت قانون پاسخگوی و رسیدگی به نیازها و پرسش ها ،انتقادات و درخواست های از طریق ایجاد سامانه گویا از دیگر اقداماتی است که انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد:منویات مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار می دهیم و همچنین سیاست گذاری ابلاغی از سوی شورای عالی حج را نیز انجام می دهیم

اعلام زمان برگزاری جلسات آموزشی توجیهی

مدت زمان برگزاری جلسات : ۱۰جلسه درایران و۲جلسه درمدینه منوره

مکان برگزاری جلسات: مسجدسید واقع درخیابان امام (ره)

روزهای برگزاری جلسات درایران:روزهای جمعه

ساعات برگزاری جلسات:۹صبح درفصول بهاروتابستان و۸:۳۰ صبح درمهرماه

مدت زمان تقریبی زمان حج:۳۵روز

پرواز از ایران:نیمه دوم مهرماه

فرودگاه محل پرواز:کرمانشاه

حضور زایرین محترم بدون همراه درکلیه جلسات الزامی می باشد.

تاریخ برگزاری جلسات:

اولین جلسه:91/4/2

دومین جلسه:91/4/16

سومین جلسه:91/5/6

چهارمین جلسه:91/5/20

پنجمین جلسه:91/5/27

ششمین جلسه:91/6/10

هفتمین جلسه:91/6/17

هشتمین جلسه:91/6/24

نهمین جلسه:91/7/7

دهمین جلسه:91/7/14

ادامه مطلب ...

توصیه های ضروری به زائران حج تمتع

وَ لِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حَجُّ البَیتِ مَنِ استَطَاعَ إِلَیهِ سَبِیلاً 
و بر مردم حج و زیارت آن خانه خدا واجب است بر هر کسی که توانایی برای رسیدن به آن جا یافت سوره آل عمران آیه ۶۹ 
زائر گرامی: 
اکنون که از میان خیل مشتاقان، توفیق تشرف به بیت الله الحرام و زیارت حریم نبوی (ص) و ائمه مظلوم بقیع علیهم السلام نصیب جنابعالی شده، امیدوار است با مطالعه دقیق و به کارگیری این توصیه ها، از فرصتی که برای ترقی و تعالی روح ایمانی به دست آمده، کمال بهره ها را برده و سفری همراه با آرامش خاطر جسم و جان داشته باشید
.

ادامه مطلب ...

آیات حج در قرآن کریم

حج نمایشی عظیم از وحدت جامعه اسلامی است. هر مسلمانی موظف است با رها شدن از همه قید و بندها و پیوندهای زندگی و پرهیز از همه روزمرگیها در این نمایش عظیم شرکت کند.

همه آنچه را که رنگ و نشان است از خود بزداید و از همه مرزهای خیالی و پوچ نظامها و طبقات و برتریجوییها بگذرد و در ترازوی میزان حج، یکرنگ و سراپا پاک و سفیدپوش قرار گیرد و در صحنه باشکوه حج ابراهیمی با تمام وجود تجسم بخش خاطره عظیم ابراهیم، هاجر و اسماعیل باشد تا در زمانه خود نیز ابراهیمگونه عمل کند و در راه خدا سختیها را هاجروار به جان بخرد و چون ابراهیم همه آنچه را عزیز میدارد، برای خدا قربانی کند و مانند اسماعیل راهی قربانگاه عشق شود.

ادامه مطلب ...

واکنش مجلس مشورتی عربستان نسبت به افزایش حضور عمره گزاران

عضو مجلس مشورتی عربستان اعلام کرد:افزایش چشمگیر و گسترده تعداد عمره گزاران منجر به افزایش هزینه های اسکان در مکه به سبب کاهش عرضه در مقابل افزایش تقاضا می شود تا جایی که قیمتهای سرسام آور در طول سال به ویژه در ماه رمضان که به قیمتهای نجومی منجر می شود. ادامه مطلب ...