پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

اعزام زائران حج ۹۳ از ۱۴ شهریور

مهندس اوحدی ریاست محترم سازمان حج وزیارت ایشان با بیان اینکه اعزام زائران حج ۹۳ به سرزمین وحی از ۱۴ شهریور ماه سال آینده آغاز خواهد شد، گفت: در حج آینده زائران در قالب ۴۵۵ کاروان که نیمی از آنان مدینه قبل و نیمی از آنان مدینه بعد خواهد بود به سرزمین وحی مشرف می‌شوند و آخرین گروه از حجاج ایرانی ششم آبان ۹۳ به کشور بازخواهند گشت.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تمام افرادی که برای ثبت نام اقدام می‌کنند، باید گذرنامه آنها حداقل تا ۱۵ فروردین سال ۹۴ اعتبار داشته باشد.

معاینه متقاضیان حج تمتع از اسفندماه آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، عادل مقصودی‌نژاد، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به ثبت نام متقاضیان جهت اعزام برای حج تمتع ۹۳، گفت: در حال حاضر مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر نیز در تلاش است تا دستورالعمل معاینات حجاج را تهیه و تدوین نماید.

وی با بیان اینکه بعد ازتدوین، دستورالعمل معاینات حجاج در اختیار استان جهت اجرایی شدن قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: احتمالا این مهم تا چند روز دیگر محقق خواهد شد.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: سعی می‌شود شروع معاینات برای متقاضیانی که اقدام به ثبت نام کرده اند در اسفند ماه آغاز شود.


اطلاعیه شماره8:ویژه زائران محترم حج تمتع 1393شهرستان بانه

قابل توجه زائران محترم که اسامی آن ها درادامه مطالب آمده است .

لازم است فرداسه شنبه92/11/29جهت تحویل وپرداخت فیش هزینه سفرازساعت8:30 صبح به مغازه ابزار فروشی فقهیی واقع درمیدان ساعت بانه(آقای عبدالله مصطفایی)مراجعه فرمایند. 

ادامه مطلب ...

اطلاعیه شماره۷:ویژه زائران محترم حج شهرستان بانه

زائران محترم حج ١٣٩٣شهرستان بانه که مدارک کامل ثبت نام را تحویل داده اندازساعت ٣:٣٠عصرروزدوشنبه تاریخ ٩٢/١١/٢٨ جهت تحویل فیش پرداختی هزینه سفربه دفترکاروان مراجعه فرمایند.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، مشمولان می‌توانند هزینه سفر به حج سال آینده را در دو قسط پرداخت کنند.
متقاضیان هنگام مراجعه به کاروان‌ها دو فیش دریافت می‌کنند که مبلغ فیش نخست پنج میلیون تومان است و باید ظرف مدت ۷۲ ساعت، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از این مبلغ توسط زائران پرداخت شود و مابقی نیز از محل ودیعه سپرده شده و سود متعلق به آن کسر می‌شود.

فیش دوم نیز بر اساس قیمت کاروان انتخاب شده به متقاضیان ارایه می‌شود که مهلت پرداخت آن تا هفته نخست اردیبهشت ماه سال آینده است.

اطلاعیه شماره6:اعلام اولویت های مرحله دوم پذیرش حج تمتع 1393

قابل توجه متقاضیان محترم ثبت نام حج 1393

  دارندگان اسناد حج تمتع تا 10 بهمن 1384 می توانند از فردا برای نام نویسی در کاروان های حج 93 اقدام نمایند

  ادامه مطلب ...

اطلاعیه شماره۵:ویژه زائران محترم حج تمتع ۹۳شهرستان بانه

باتوجه به تکمیل ظرفیت کاروان این که تا تاریخ ۹۲/۱۱/۲۵ظرفیت جدید اعلام نشده است متقاضیان محترم بادردست داشتن اصل سندودیعه گذار ی ورو نوشت آن درصورت بسته بودن محل ثبت نام به مغازه ابزار فروشی فقهیی واقع در میدان ساعت (آقای عبدالله مصطفایی)مراجعه فرمایند.درصورت اعلام ظرفیت جدید ازطریق وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد

فلسفه و ره‌آورد حج

خدا حج خانه محترم خود را بر شما واجب کرد ، همان خانه ای که آن را قبله گاه انسان ها قرارداد که چونان تشنگان به سوی آن روی می آورند، و همانند کبوتران به آن پناه می برند. خدای سبحان ، کعبه را مظهر تواضع بندگان برابر عظمت خویش و نشانه اعتراف آنان به بزرگی و قدرت خود قرارداد و در میان انسانها شنوندگانی را برگزیدکه دعوت او را برای حج ، اجابت کنند و سخن او را تصدیق نمایند و پای بر جایگاه پیامبران الهی نهند . همانند فرشتگانی که بر گِرد عرش الهی طواف می کنند و سودهای فراوان در این عبادتگاه و محل تجارت زائران به دست آورند و به سوی وعده گاه آمرزش الهی بشتابند . خدای سبحان ، کعبه را برای اسلام ، نشانه گویا و برای پناهندگان، خانه اَمن و اَمان قرارداد ؛ اَدای حق آن را واجب کرد و حج بیت الله را واجب شمرد و بر همه شما انسانها مقرر داشت که به زیارت آن بروید و فرمود : آن کس که توان رفتن به خانه خدا را دارد، حج بر او واجب است و آن کس که انکار کند، خداوند از همه جهانیان بی نیاز است ادامه مطلب ...

اطلاعیه شماره4:ویژه زائران محترم حج تمتع 1393شهرستان بانه

قسط اول پرداخت هزیته تمتع 1393 مبلغ 5میلیون تومان می باشد.که پس ازاعلام زمان آن قابل پرداخت می باشد.


بیانیه سازمان حج و زیارت به مناسبت یوم الله 22 بهمن


بیانیه سازمان حج و زیارت به مناسبت یوم الله 22 بهمن
22 بهمن به مثابه طوفان سهمگینی بود که کشتی لرزان رژیم طاغوت را به صخره های ستبر تاریخ کوبید و در نهایت آن را در گرداب قهرالهی غرق ساخت.

حرکتی که این مردم الهی به رهبری خمینی کبیر(ره) آغاز  کرد و امروز با هدایت پیامبر گونه خلف صالحش رهبربصیر و فرزانه، حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) ادامه یافته است، چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت.

بر این اساس سازمان حج و زیارت و کلیه خادمین زوار بیت الله احرام همگام با امت بپا خاسته ایران اسلامی و به پیروی از مقتدای خویش مقام عظمای ولایت با حضوری منسجم و موثر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نموده و بار دیگر به مستکبرین عالم اعلام می کنیم که برحراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن تا پای جان ایستاده‌ایم.

یقین داریم که امسال راهپیمایی 22 بهمن به فضل الهی و به برکت هوشیاری و بصیرت مردم و مسئولان، پرشورتر از سال‌های گذشته خواهد بود و موجب تقویت روحیه ملت های مظلوم جهان و ناامیدی هر چه بیشتر دشمنان و بدخواهان خواهد شد.

لذا از عموم هموطنان خصوصا خادمین و زوار بیت الله الحرام واعتاب مقدسه دعوت میکنیم تا با حضور پرشور در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن ، بار دیگر حضور خود در عرصه مبارزه علیه استکبار را به نمایش گذاشته و با وحدت، انسجام،یکپارچگی خود ، حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذارند.

احادیث قولی رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم


یَأْ أَیُّهَا الَّذِیْنَ آمَنُوْاْ اتَّقُوا اللهَ وَ قُوْلُوْاْ قَوْلاً سَدِیْداً یُصْلِح لَکُمْ أعْمَاْلَکُمْ وَ یَغْفِرْلَکُم ذُنُوبَکُم وَمَن یُّطِعَ اللهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فَاْزَ فَوْزاً عَظِیْماً.
أَمَّا بَعْدُ :
فَأنَّ أصدقَ الحدیثِ کتابُ اللهِ، وَ خیرَ الهدیِ، هدیُ محمدٍ - صلى الله علیه وسلم- وَ شرَّ الأمورِ مُحدثاتهاْ، وَ کُلَّ محدثةٍ بدعةٌ، وَ کلَّ بدعةٍ ضلالةٌ وَ کلَّ ضلالةٍ فِی النَّارِ.

بدون تردید سنت نبوی پس از قرآن کریم دومین جایگاه تشریع در آیین مقدس اسلام را دارد، بلکه فهم صحیح و دقیق بسیاری از آیات و احکام قرآن، بدون مراجعه به سنت مقدور نمی باشد.در نتیجه برای رسیدن به فلاح و رستگاری الزاماً باید به سنت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم مراجعه نمود.

مسأله ای که نزد همه ی اهل سنت به طور کلی پذیرفته شده، این است که؛ صحیح ترین کتاب بعد از کلام خدا، صحیح بخاری، اثر شگرف و بی نظیر امام المحدثین محمد بن اسماعیل بخاری می باشد.
متأسفانه مشکلی که گریبانگیر اغلب جوامع اسلامی شده، این است که بیشتر مردم به جای استفاده و کاربرد احادیث نبوی صحیح، به داستان ها، افسانه ها، شعرهای بیهوده و باطل و احادیث ضعیف و غیر ثابت روی آورده اند. و درمان این مرض تنها مراجعه به قرآن و سنت صحیح نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است..احادیث بسیار ساده، روان و قابل حفظ کردن است. توصیه من به عموم مردم خصوصاً طلاب علوم شرعی و کسانی که به احادیث نبوی شریف علاقه دارند این است، که حتماً احادیث این کتاب را بخاطر بسپارند.

 

ادامه مطلب ...