پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

گزارش برگزاری هفتمین جلسه عمومی ؛ آموزشی ،توجیهی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج – بانه

بسم الله الرحمن الرحیم
(((لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیک لک)))

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
          وَأَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

گزارش هفتمین جلسه کاروان

۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه :cherry_bloss
:white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower:
دستور کار جلسه:
:one: آموزش عملی احکام و مناسک حج
:two: اسرار و معارف حج
:three: دعوت از زائران بزرگوار سنوات گذشته جهت ایراد سخنرانی درخصوص مهمترین راهکارهای اجرایی و نظم گروهی
:four:  آشنایی با مدینه منوره قسمت اول
:five: توزیع سومین بخش ملزومات سفر و بسته های فرهنگی
:six:تزریق واکسن های مننژیت وآنفلونزا
:seven:ا اتاق بندی زائران درهتل انوار الزهرامدینه منوره

:eight: بیان مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی

  • تلاوت آیاتی چند از کلام نور و رحمت راهگشای جلسه بود.
  • ثنا گویی ذات احدیت و سلام و صلوات بر منجی عالم بشریت و قرائت اشعاری در نعت حضرت رسول و مناجات پروردگار حسن مطلع هفتیمن جلسه ی آموزشی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج به مدیریت حاج سعدالله مصطقایی در روز پنجشنبه ۹۸/۳/۹در مکان همیشگی جلسات مسجد نویدی بود.
  • :heavy_check_markاولین سخنران جلسه ی مذکور معین محترم کاروان جناب آقای ماموستا سیروان فریادی بود که ابتدابا تشریح آیه ی ۱۵۷سوره ی بقره زائرین را به صبر و بردباری در برابر سختیها فراخواند.سپس در بخش دیگری از سخنان خود به زائرین عزیز اطمینان خاطر داد که در همه ی احوال و مکانها در اجراء مناسک حج آنان را تنها نگذاشته و تکلیف شرعی و قانونی خود را در انجام مناسک درست و اصولی  به جا خواهند آورد.
  • در بخش دوم برنامه مدیر تلاشگر و دلسوز کاروان با قرائت شیرین شعار حج و دعاء رکن یمانی و همنوایی زائرین سخنان خود را با تشریح اسرار و معارف حج(قسمت دوم) آغاز و با آشنایی با مدینه منوره( قسمت اول)از طریق پروجکشن و با بهره گیری از نرم آفزار آموزشی حج و زیارت به معرفی اماکن مذهبی و زیارتی مدینه منوره و قسمتهای مختلف مسجدالنبی (ص)پرداخت. مصطفایی در ادامه بحث خود به مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی ویژه سفر مبارک حج اشاره و مطالب مفید و ضروری را به سمع و نظر مخاطبین رساند.
  • سومین قسمت هفتمین جلسه ی آموزشی کاروان . اجراء تواشیح بسیار زیبا توسط دانشجویان عزیز سامان خندانی و پیشرو قادری بود که مورد استقبال گرم زائرین قرار گرفت.
  • در تداوم دستور کار جلسه ی ششم کاروان ؛این جلسه نیز میزبان جمعی از حاجیان سالهای گذشته بودیم که برابر سین برنامه ؛حاج منوچهر اسراری به نمایندگی آنان  با حضور در پشت‌تریبون‌در خصوص مهمترین راهکارهای اجرایی و نظم گروهی و اثرات گروه در تسهیل مناسک حج و خدمت رسانی به زائران سخنان مبسوطی ارائه نمود . اسراری سپس با بیان دلنوشته ی خود در سرزمین نور و رحمت (عرفات و منی )بی اختیار اشک را در چشمان همه جاری و دل را به حضور توام با آگاهی و عشق هوایی کرد .

گفتنی است حضور گرم و پرتلاش هیئت محترم اعزامی هلال احمر استان کردستان جهت تزریق واکسن مننژیت و آنفولانزا و برنامه ریزی جهت انجام منظم واکسناسیون در مدت زمان مقرر از جمله برنامه های قابل توجه این جلسه بود.
بخش پایانی برنامه ؛توزیع بسته های فرهنگی ؛آموزشی و بخشی دیگر از ملزومات سفر بود که بسیار منظم به انجام رسید.
این جلسه با دعای پایانی و بدرقه ی زائرین گرامی توسط عوامل کاروان راس ساعت ۱۲ظهر به پایان رسید.

som:اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن:cherry_blossom:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.