پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

اطلاعیه شماره ۳۰

هشتمین جلسه توجیهی ، آموزشی عمومی کاروان۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه، در روز جمعه۹۸/۳/۳۱به شرح ذیل برگزار می گردد:

سرگروه های ارجمند لطفا به اعضای گروه خود اطلاع رسانی فرمائید.

برگزاری اولین همایش پیاده روی عمومی برابر برنامه ذیل:


 مکان تجمع :

دفتر قبلی کاروان (جنب چراغ قرمز بیمارستان رازی گلشهر)

ساعت تجمع:۸:۱۵

 ساعت حرکت :۸:۳۰


زائران عزیزی که لباس متحدالشکل آنها آماده شده است. با لباس متحدالشکل حضور پیداکنند.
 خواهران ارجمند از مقنعه های متحدالشکل کاروان استفاده نمایند.


 جهت مقابله با آفتاب زدگی از کلاه های ویژه توزیعی با آرم کاروان استفاده فرمائید،.


باتوجه به حرکت گروهی کاروان ،رعایت نظم وتوجه به مقررات وتوصیه های عوامل وسرگروه های محترم الزامی است.واز حرکت فردی خودداری فرمائید.

 لطفا ،همراهان زائران عزیز،از همراهی آنها در ردیف گروه های حرکتی ،خودداری فرمائید.


 درصورتی که قمقمه آب را تهیه نموده اید،آن را همراه داشته باشید.


در هنگام عبور از تقاطع ها وخیابانها ،مقررات عبور و مرور را مراعات کنید.

 دستورکارجلسه:


 1-آموزش عملی احکام و مناسک حج


2-اسرار و معارف حج

 3-آشنایی با مدینه منوره بخش دوم


 4-مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی ویژه سفر مبارک حج


5-حضور احتمالی مدیر محترم مجموعه مکه مکرمه جناب آقای حاج ظاهر فرشادان در جلسه.

ذکرات:

حضور زائران عزیز کاروان درتمامی جلسات الزامی بوده و لازم است حداقل ۱۰ دقیقه قبل از شروع جلسات در مکان جلسه حضور داشته باشید.

 درتمامی جلسات حضور وغیاب بعمل خواهد آمد.


چنانکه کاربسیارلازم و ضروری برای زائران عزیز پیش بیاید،که نتوانند در جلسه ای حضور یابند ،حتما سرگروه خود و مدیر کاروان را درجریان بگذارید.


آخرین اخبار و اطلاعیه های حج تمتع و عمر

@Karvan25013HajBaneh

گزارش برگزاری هفتمین جلسه عمومی ؛ آموزشی ،توجیهی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج – بانه

بسم الله الرحمن الرحیم
(((لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیک لک)))

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
          وَأَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

گزارش هفتمین جلسه کاروان

۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه :cherry_bloss
:white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower::white_flower:
دستور کار جلسه:
:one: آموزش عملی احکام و مناسک حج
:two: اسرار و معارف حج
:three: دعوت از زائران بزرگوار سنوات گذشته جهت ایراد سخنرانی درخصوص مهمترین راهکارهای اجرایی و نظم گروهی
:four:  آشنایی با مدینه منوره قسمت اول
:five: توزیع سومین بخش ملزومات سفر و بسته های فرهنگی
:six:تزریق واکسن های مننژیت وآنفلونزا
:seven:ا اتاق بندی زائران درهتل انوار الزهرامدینه منوره

:eight: بیان مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی

  • تلاوت آیاتی چند از کلام نور و رحمت راهگشای جلسه بود.
  • ثنا گویی ذات احدیت و سلام و صلوات بر منجی عالم بشریت و قرائت اشعاری در نعت حضرت رسول و مناجات پروردگار حسن مطلع هفتیمن جلسه ی آموزشی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج به مدیریت حاج سعدالله مصطقایی در روز پنجشنبه ۹۸/۳/۹در مکان همیشگی جلسات مسجد نویدی بود.
  • :heavy_check_markاولین سخنران جلسه ی مذکور معین محترم کاروان جناب آقای ماموستا سیروان فریادی بود که ابتدابا تشریح آیه ی ۱۵۷سوره ی بقره زائرین را به صبر و بردباری در برابر سختیها فراخواند.سپس در بخش دیگری از سخنان خود به زائرین عزیز اطمینان خاطر داد که در همه ی احوال و مکانها در اجراء مناسک حج آنان را تنها نگذاشته و تکلیف شرعی و قانونی خود را در انجام مناسک درست و اصولی  به جا خواهند آورد.
  • در بخش دوم برنامه مدیر تلاشگر و دلسوز کاروان با قرائت شیرین شعار حج و دعاء رکن یمانی و همنوایی زائرین سخنان خود را با تشریح اسرار و معارف حج(قسمت دوم) آغاز و با آشنایی با مدینه منوره( قسمت اول)از طریق پروجکشن و با بهره گیری از نرم آفزار آموزشی حج و زیارت به معرفی اماکن مذهبی و زیارتی مدینه منوره و قسمتهای مختلف مسجدالنبی (ص)پرداخت. مصطفایی در ادامه بحث خود به مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی ویژه سفر مبارک حج اشاره و مطالب مفید و ضروری را به سمع و نظر مخاطبین رساند.
  • سومین قسمت هفتمین جلسه ی آموزشی کاروان . اجراء تواشیح بسیار زیبا توسط دانشجویان عزیز سامان خندانی و پیشرو قادری بود که مورد استقبال گرم زائرین قرار گرفت.
  • در تداوم دستور کار جلسه ی ششم کاروان ؛این جلسه نیز میزبان جمعی از حاجیان سالهای گذشته بودیم که برابر سین برنامه ؛حاج منوچهر اسراری به نمایندگی آنان  با حضور در پشت‌تریبون‌در خصوص مهمترین راهکارهای اجرایی و نظم گروهی و اثرات گروه در تسهیل مناسک حج و خدمت رسانی به زائران سخنان مبسوطی ارائه نمود . اسراری سپس با بیان دلنوشته ی خود در سرزمین نور و رحمت (عرفات و منی )بی اختیار اشک را در چشمان همه جاری و دل را به حضور توام با آگاهی و عشق هوایی کرد .

گفتنی است حضور گرم و پرتلاش هیئت محترم اعزامی هلال احمر استان کردستان جهت تزریق واکسن مننژیت و آنفولانزا و برنامه ریزی جهت انجام منظم واکسناسیون در مدت زمان مقرر از جمله برنامه های قابل توجه این جلسه بود.
بخش پایانی برنامه ؛توزیع بسته های فرهنگی ؛آموزشی و بخشی دیگر از ملزومات سفر بود که بسیار منظم به انجام رسید.
این جلسه با دعای پایانی و بدرقه ی زائرین گرامی توسط عوامل کاروان راس ساعت ۱۲ظهر به پایان رسید.

som:اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن:cherry_blossom:

دلنوشته ای عرفانی و عرض ادب به روضه ی مبارک نبی نور

 دلنوشته ای عرفانی و عرض ادب به روضه ی مبارک نبی نور ورحمت پیام آور صلح ومهربانی توسط برادر واستاد گرانقدر حاج منوجهر اسراری درموسم حج ۱۳۹۶


صبح یک شنبه تاریخ ۹۶/۵/۱۵
 ساعت ۳:۳۵به نیت نزدیک شدن در روضه مبارک خواستم؛ از باب صدیق وارد شوم، مسدود بود .هر طور بود خود را در شبستان جا دادم.
 منتظرم بعد از نماز صبح که برای زیارت بقیع بیرون می روند بتوانم دگربار در روضه مبارک نماز سنت به جای آورم ،که شاید آخرین فرصت باشد.
 ای کاش اینجا شبانه روز به جای ۲۴ ساعت ۴۸ ساعت می بود تا می توانستیم به هر آنچه دلمان می خواهد برسیم.
اینجا آمده ایم تا از صاحب خانه،مالک نفوس،پروردگار محمد(ص)،واز فداکاران اسلام، درخواست وطلب کمک نماییم.
 آمده ایم تا اظهار بندگی و کمی و نقص به درگاهش نماییم تا به برکت دعای زحمت کشان راه اسلام بخشیده شویم.
آمده ایم تا عرض حال نماییم و کمترین درجات خود را با ساییدن پیشانی بر خاک پاک اعلام نماییم.
 عاشقم،نمی توانم عشقم را با کلمات بیان نماییم ،از درون می جوشم میل گریه دارم ولی نمی توانم گریه کنم. الهی این چه حالتی است که به عمرم ندیده ام. می دانم بعد ها این گریه هارا بیرون خواهم داد. محیط خیلی ساکت و آرام مودب و با وقار است هیچ کس اینجا نمی تواند بی ادبی بکند صدایش را بلند کند.
وحتی در کنار مرقد پاک حضرت شرم دارد این چه حسی است. این چه فضایی است چه معنویتی است آدمی شرم دارد بر روی خاکش هم راه برود وجب به وجب این خاک بوی مهربانی می دهد رنگ عظمت می بیند. صدای دعا و نیایش میشنود دلم میخواهد با تمام وجود بر این همه خاک پاک بوسه بزنم،مگر نه این است این خاک جای پیشانی عرق ریزان وخستگان اسلام و یاوران محمد امین ص است.
 مگر نه این است روی عطراگین و عرق خشک شده پیشانی آنان است،جانم به فدایشان روحم به قربانشان دلم جای پای استقامت پایداری وعظمتشان،
مدیون همه ی آنان هستیم مدیون بزرگواری ها،رشادت ها و خون فشانی هایشان هستیم .ای خدای فدا کاران؛ ای خدای محمد امین؛ ای خدای انبیاءو اولیاء و شهدا وصدیقین، ای خدای یاوران و یاران خدوم محمد امین، به درگاهت آمده ام تا بخشیده شوم به جوار مرقد رحمت للعالمین تا شفیع روز حسابم باشد. به میعاد گاه عاشقان آمده ام تا عشقم را اعلام نمایم.
ببخش ای بخشنده ،رحم کن ای رحیم فضیلت بده ای فاضل،آگاهم کن ای آگاه به امور ،عاشق ترم کن ای محبوب ،متحولم کن ای حالت ساز ،مودبم کن ای با ادب ،علیمم کن ای عالم، هدایتم کن ای هادی ،آرامم کن ای آرام ،صبورم کن ای صبور ،جمیلم کن ای جمیل ،مهربانم کن ای مهربان.
 چگونه می توانم این همه خوبی های تورا فراموش کنم؟مرا دعوت کرده ای وبه خانه ی خود خوانده ای باچه رویی بنگرم تو که بزرگواری خود را نمایاندی، بزرگی همیشه لایق توست کوچکی برای من می ماند خجالتی برای من است الهی مرا شرمنده ی بندگانت قرار مده بگذار شرمنده تو باشم زیرا تو بخشنده ای.
نماز صبح شروع شد می روم تا باری دیگر به عظمتت اذعان کنم ،به یکتاییت شهادت بدهم ،به پیامبری محمد گواهی دهم به ندای نماز پاسخ دهم ،به ذکرت بیایم یادت کنم تا در روز حساب توهم مرا یاد کنی روزتنگنای قیامت مرا بخوان می آیم تا به رستگاری برسم به نماز به رستگار ی رسیدن نعمت بزرگی است ،به فلاحم برسان ای بزرگ
الهی به همه ی آنانی که مرا وکیل سلام و دعا گویی کرده اند به برکت اذان صبح ،هدایت فرما و نیازهایشان را بر آور ده فرما.بعد از نماز صبح،از باب الصدیق وارد شدم درصف متراکم حدود یک ساعت منتظر ماندم ،گرما و فشار را تحمل کردم نظافت می کردند در ادامه مانع برای گروه اول برداشته شدتا آنان دو رکعت نماز را در مابین منبر و بیت پیامبر(ص)برپا کنند. نوبت ما رسید هجوم کردیم نماز برپا گردید دلم خنک شد که در باغ بهشت نماز خواندم خواستم از ضریح مطهر  فضای قبر پیامبر شریف را ببینم مامور سعودی  مانع شد.
 از در بیرون آمدم و سلام دادم واز طرف خود و موکلینم به پیام رسان نیکی ها وراستی هاوخوبی ها محمد امین و یاران با وفایش سلام دادم.

گزارش برگزاری ششمین جلسه عمومی ؛آموزشی ،توجیهی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج – بانه


بسم الله الرحمن الرحیم
لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ
●○●○●○●○●○●○●
قال رسوالله (ص ):
جنگجو در راه خدا و حج کننده و عمره کننده ،همه میهمانان دعوت شده خداوند هستند.
■◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇■
گزارش ششمین جلسه ی آموزشی کاروان لبیک حج ۲۵۰۱۳
شهرستان بانه با مدیریت سعدالله مصطفایی
دستور کار جلسه :
:one:آموزش عملی احکام و مناسک حج
:two:آموزش اسرار و معارف حج
:three: دعوت از زائران بزرگوار سنوات گذشته جهت ایراد سخنرانی وبیان خاطرات
:four: آشنایی با مکه مکرمه قسمت دوم
:five: توزیع بخش دوم ملزومات سفر
:six:آشنایی با قوانین ویژه عربستان و وضعیت اسکان در مشاعر مقدسه وهتل ها قسمت دوم
:seven:اعلام نتایج اتاق بندی زائران
:eight:آموزش مناسک ویژه بانوان
:nine:آموزش مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی
:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:
خداوند را شاکریم که باردیگر در جمعه ای مبارک آنهم در ماه پرخیر و برکت رمضان ؛همزمان با تلا لو نور خورشید ؛دسته دسته زائرین خانه ی خدا با دلی بی کینه و قلبی سراسر امیدبه غفران الهی و زیارت بیت الله الحرام ومسجد النبی درمسجد نویدی گرد هم آمدند.
اداء دو رکعت نماز سنت ؛ زمزمه های موزون راز و نیاز و قطره های اشک که آرام آرام از گونه ها سرازیر و سجدگاه را خیس‌میکرد .
عجب دل را هوایی و فضارا آکنده از عطر عبودیت و بندگی می کند.
همراه با عوامل کاروان کم کم مقدمات جلسه را با نصب پوسترهای آموزشی مناسک واعمال حج و عمره (جمرات ؛منی؛مزدلفه و عرفات وسیرحرکتی حج و... )و استقرار ماکت بیت الله و مقام ابراهیم و پخش نوای دلنشین شعارلَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ از طریق پروجکشن و جانمایی تابلو و پرچم های گروههای شانزده گانه رامهیا نموده و راس ساعت ۹/۳۰دقیقه جلسه را شروع نمودیم.
  • تلاوت کلام روح بخش قرآن و معجزه همیشه جاوید نبی مکرم اسلام با صدای دلنشین جناب آقای قادرزاده از عوامل کاروان راهگشای جلسه بود.
  • سپس مجری برنامه آقای محمد محمد زاده‌ضمن قرائت اشعاری در وصف‌ماه مبارک رمضان و سلام و صلوات بر ختم المرسلین ؛محمد الامین ؛پیامبر نور و رحمت (ص) و خیر مقدم به زائرین محترم و همراهان آنها و عوامل تلاشگر کاروان از صبر و شکیبایی و همراهی و همدلی و حضور بانشاط و به موقع آنان تقدیر و تشکر نمود.
  • در ادامه جلسه مدیر توانمند و باتجربه ی کاروان جناب آقای حاج سعدالله مصطفایی‌مثل همیشه سخنان خودرا با دعا و قرائت شعار پر برکت و ماندگار حج وهمخوانی زائرین عزیز شروع نمود.ایشان از همراهی ونظم و انتظام زائرین و تلاش عوامل کاروان تشکر وقدردانی نموده و ضمن بازگو نمودن موارد مهم جلسات پیشین کاروان به بیان مسایل اجرایی و توصیه‌های سفر پرداختند.همچنین در بخش اول سخنان خودبه بیان اسرار و معارف حج اشاره ودر ادامه بخش دیگری از قوانین ویژه عربستان و وضعیت اسکان در مشاعر مقدسه وهتل ها راتشریح نمودند. واز الله سبحان وتعالی حج ابراهیمی و سفری پرخیروبرکت را برای تمامی زوارعزیز سرزمین وحی وبه ویژه زائران ارجمند شهرستان بانه‌طلب نمودند.
  • مصطفایی در بخش‌دوم سخنان خود با بهره گیری از نرم افزار و از طریق پروجکشن در تداوم جلسه ی قبل‌به معرفی‌مکه‌مکرمه و بیت الله و مشاعر مقدس پرداختند.
  •  تشریح وتبین عملی نحوه انجام مناسک واعمال حج عمره،حج نیابتی و شرایط وجوب حج از جمله مواردی بود که روحانی کاروان جناب آقای حاج ماموستا خادمیان در ادامه جلسه به آن اشاره کرد .
  • در بخش بعدی جلسه زائر محترم ادوار گذشته جناب آقای حاج منوچهر اسراری با حضور در پشت تریبون و ببان خاطرات خود در حالیکه اشک از چشمانش سرازیر می شد حال و هوای تشرف به حج ابراهیمی را بیان و زائرین را به درک این موهبت ارزشمند و لزوم آمادگی قلبی و خلوص نیت و صفای درون دعوت نمود.
  • در ادامه جلسه آموزش عملی زائرین به تفکیک خواهر و برادر صورت گرفت که در قسمت خواهران آموزش احکام‌ ومسائل بهداشتی‌خواهران با حضور حاجیه خانم صفوت احمدیان از کارگزاران حج و حاجیه خانم نجیبه بهرامی (پرستار بازنشسته ) صورت گرفته و مورد استقبال خواهران قرار گرفت .
  • آموزش عملی برادران نیز با حضور حاج سعدالله مصطفایی و همراهی حاج خدر رحیمی با آموزش صحیح بستن احرام صورت گرفت .
  • توزیع بخشی دیگراز اقلام تهیه شده برای زائرین و خواندن دعا وراز ونیاز گروهی وصلوات بربهترین بنده خدا محمد مصطفی ص پایان بخش جلسه بود.
  • در این‌جلسه اعلام گردید که هفتمین جلسه ی آموزشی هفته ی آینده روز پنجشنبه برگزار و تزریق واکسن مننژبت توسط عزیزان هلال احمر صورت خواهد گرفت لذا حضور تمامی زائرین مورد تاکید قرار گرفت .

اطلاعیه شماره۲۶ کاروان

باتوجه به ارسال گذرنامه های زائران عزیز کاروان جهت صدور روادیدبه مرکز استان، کسانی که گذرنامه را تحویل نداداندسریعآ اقدام نمایند
مسئولیت عواقب تاخیر در تحویل گذرنامه ها بر عهده زائران می باشد.

سرگروه های محترم حتما به اعضای گروه خود اطلاع رسانی فرمائید.

آخرین اخبار و اطلاعیه های حج تمتع و عمره :point_down::point_down:

@Karvan25013HajBaneh

اطلاعیه شماره ۲۵ کاروان


ششمین جلسه توجیهی ، آموزشی عمومی کاروان۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه، در روز جمعه ۹۸/۳/۳به شرح ذیل برگزار می گردد:

:point_left: ساعت برگزاری: ۹:۳۰ صبح به وقت رسمی کشور
:point_left: مکان:مسجد حاج نصرالله نویدی، واقع درجاده سلیمانی

:point_left: دستورکارجلسه:

  • آموزش عملی احکام و مناسک حج( زائران بزرگوارکاروان حوله های احرام را همراه داشته باشند)
  • اسرار و معارف حج
  • دعوت از زائران بزرگوار سنوات گذشته جهت ارائه سخنرانی
  • آشنایی با مکه مکرمه قسمت دوم
  •  توزیع بخش دوم ملزومات سفر(زائرانی که مبلغ را پرداخت نموده باشند.)
  • آشنایی با قوانین ویژه عربستان و وضعیت اسکان در مشاعر مقدسه وهتل ها قسمت دوم
  • اعلام نتایج اتاق بندی زائران درهتل های مکه مکرمه و مدینه منوره
  • آموزش مناسک ویژه بانوان
  • مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی ویژه سفر مبارک حج

:point_left: تذکرات:

:white_check_mark:حضور زائران عزیز کاروان درتمامی جلسات الزامی بوده و لازم است حداقل ۱۰ دقیقه قبل از شروع جلسات در مکان جلسه حضور داشته باشید.

:white_check_mark: درتمامی جلسات حضور وغیاب بعمل خواهد آمد.

:white_check_mark:چنانکه کاربسیارلازم و ضروری برای زائران عزیز پیش بیاید،که نتوانند در جلسه ای حضور یابند ،حتما سرگروه خود و مدیر کاروان را درجریان بگذارید.

سرگروه های محترم حتما به اعضای گروه خود اطلاع رسانی فرمائید.

   آخرین اخبار و اطلاعیه های حج تمتع و عمره :point_down::point_down:

@Karvan25013HajBaneh