پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

گزارش دهمین جلسه ی آموزشی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج بانه


:blossom:بسم الله الرحمن الرحیم:blossom
گزارش دهمین جلسه ی آموزشی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج بانه -به مدیریت حاج سعدالله مصطفایی
                 جمعه :۹۸/۴/۲۱-ساعت۸/۱۵
:hibiscus::small_blue_diamond::hibiscus::radio_button::hibiscus::small_blue_diamond::hibiscus::radio_button::hibiscus:
لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ
                 ●○●○●○●○●○●○●
قال رسوالله (ص ):
:small_red_triangle_down: گناهانی وجود دارد که در غیر عرفات آمرزیده نمی شود.
                ●○●○●○●○●○●○●
:point_left: دستورکارجلسه:
:one: آموزش عملی احکام و مناسک حج
:two: اسرار و معارف حج
:three:   اجرای طواف نمادین گروهی
:four: مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی ویژه سفر مبارک حج
:five: پرسش و پاسخ مسائل اجرایی و احکام ومناسک
:six:توزیع ششمین بخش ملزومات سفر
               ■◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇■
ساعت ۸/۱۵ صبح روز آدینه مورخه ی ۹۸/۴/۲۱ مقابل دفتر سابق کاروان به طرف مسجدحاج نصرالله نویدی شهرستان بانه شور و حال عجیبی داشت .
حضور بهترین بندگان خداوند متعال ؛زائرین بیت الله الحرام و مسجد نبی (ص)و عاشقان مهبط وحی و سرزمین نور ورحمت با لباسهای یکدست و المانهای(نشانهای) کاروان های حج بانه ،فضایی آکنده از معنویت ؛معطر به شعار روح انگیز و فرح بخش لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ متبلور ساخت و دلها را بی اختیار به آن وادی رحمت متصل و اشتیاق برای نیل به آن هدف متعالی را فزونی بخشید .
در چهارمین همایش پیاده روی کاروان علاوه بر رصد اهدافی همچون کاهش مدت زمان طی مسیر؛نظم و انسجام  گروهی ؛همکاری و تعامل اعضاء گروه و جایگیری سریع افراد در۴مجموعه اتوبوسی ؛ضرباههنگ حرکتی کاروان و تشخیص زائرینی که مشکل حرکتی ؛تنگی نفس و تپش قلب دارند مشخص و تدابیر لازم جهت هماهنگی با گروهها و مساعدتهای لازم توسط مدیر محترم کاروان اندیشیده شد.
 کما فی السابق دهمین جلسه ی کاروان نیز با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط نخبه ی علمی ؛قرآنی شهرمان جناب آقای فاروق ساوانی زارع از قاریان برجسته ی شهرمان آغاز شد.که مورد استقبال و تقدیر و تشکر حاضرین جلسه شد.
خیر مقدم گویی و تشریح برنامه ها و بیان اسرار و معارف حج؛همچنین بیان نکات مهم و کلیدی در خصوص مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی و آموزشی ویژه سفر مبارک حج؛ اولین دستور کارجلسه بود که با سخنان شیوا و پر محتوای مدیر محترم کاروان عملیاتی گردید.
ایشان ابتدا با دعای قرآنی "رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ."و همخوانی  شعار پرطنین و آرامش بخش لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ توسط زائرین عزیزسخنان خود را شروع و با ذکر مثالهایی زیبا زائرین را به سبقت در کارهای خیر دعوت نمود.ونکات لازم راجهت تمهید وسایل و ملزومات حج بیان نمود.مصطفایی با زبان شیوا و بلیغ فرق بین حج افراد و تمتع را بیان و به سوالات زائرین در خصوص علت واجب شدن فدیه پاسخ داد.
پس از آن حاج ماموستا خادمیان روحانی معزز کاروان ؛بیانات مبسوطی در خصوص اهمیت فریضه حج بیان و به محرمات احرام و فدیه و میزان آن  اشاره نمود.
سومین برنامه ی جلسه قرائت شعری زیبا توسط دختر یکی اززائرین عزیز بود که رونق خاصی به جلسه بخشید.
چهارمین  برنامه ی جلسه سخنرانی یکی از حاجیان معزز سال گذشته کاروان معراج نور بود که به نمایندگی ازموسسه ی خیریه ی احسان به ذکر جایگاه احسان و نیکو کاری در دین مبین اسلام پرداخت .ایشان با دعوت از زائرین به عدم خرید هدایا در سفر حج وخودداری ازانجام پذیرایی های سر سام آور و هنگفت ؛خواستار مشارکت در اقدامات خیرخواهانه و کمک به مسمندان و افراد کم درآمد شد.
در تداوم جلسه ضمن تفکیک زائرین به دو جنسیت خواهران و برادران ؛خانم قربانی در خصوص بیان اجمالی مناسک حج به سوالات خواهران زائر پاسخ گفت.
زائرین برادر نیز با مدیریت حاج سعدالله مصطفایی و همکاری عوامل به انجام عملی بستن احرام اقدام نموده و نحوه ی بستن احرام ؛شرایط و ملزومات احرام ومحرمات آن را به صورت انفرادی و گروهی آموزش دیدند.
از جمله برنامه های بسیار جذاب و قابل توجه دهمین جلسه ی آموزشی کاروان ؛آموزش عملی طواف وطرح سوال و پاسخ دهی  توسط مدیر و روحانی کاروان بود که به صورت بسیار منظم و مطلوب اجراء گردید.
در خاتمه برچسپ چمدانهای زائرین توزیع گردید.
جلسه ی مذکور با ذکر صلوات و بدرقه ی زائرین به پایان رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.