پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

پیام رهبر معظم انقلاب در پی حماسه تاریخی و با شکوه ملت ایران در انتخابات 24 خرداد

پیروز حقیقی انتخابات؛ ملت بزرگ ایران/ حماسه حضور مردم باطل السحر بافته ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان شد/ توصیه‌های مهم به رئیس جمهور منتخب و آحاد ملت

 

ادامه مطلب ...

عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت

بی تاب از حرارت تکلیم، از قله «نبوت» باز می گردد.،آنک ندای «اقرأ باسم ربک الذی خلق» در جانِ روشن پیامبر صلی الله علیه و آله طنین انداخته است .قرآن، بر قلب مبارک پیامبری نازل می شود که امین وحی است و دلسوز مؤمنان...مردی از نسل ابراهیم، به پیامبری مبعوث می شود تا دیگر بار کعبه را از آلایش بت ها پاک سازد.پیامبری می آید تا تجلی رحمتِ خداوند باشد.پیامبری بی تاب از کوه فرود می آید که جبرئیل را در افق روشن دیده است.پیامبری که در رساندن پیام وحی به مردمان دریغ نمی ورزد.

 

عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد

ادامه مطلب ...

منشور اجرایی حج تمتع 92

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی  حج نیوز ،در اجلاس سراسری مدیران حج تمتع 92 که با مشارکت 700 تن از مدیران و عومل اجرایی حج،در روز پنج شنبه مورخ 19 اردیبهشت در تهران برگزار شد،حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت علاوه بر تبیین مباحث اخلاقی و اهمیت خدمت به زائران سرزمین وحی و تشریح فرایندکار و مقدمات حج سالجاری چندین نکته اجرایی و میدانی را نیز به مدیران کاروان ها متذکر شدند که می توان از آنها بعنوان « منشور اجرایی حج 92 » نام برد .اینک بخشی از این تذکرات و انتظارات را باهم مرور می کنیم.


 

منشور اجرایی حج تمتع 92

ادامه مطلب ...

حل مشکل مردم با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبری


 سرپرست حجاج ایرانی در پیامی انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد حل مشکلات مردم با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌های دولت جدید باشد.

ادامه مطلب ...

مسواکی که پیامبر به استفاده از آن توصیه می‌کرد


پیغمبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد (صلی الله علیه واله و سلم)، اولین معرف و توصیه کنندهٔ این چوب در جهت بهداشت دهان و دندان بوده‌اند؛ در حالی که قبل از آن مسواکی وجود نداشته است و این بسیار جالب است.

 

ادامه مطلب ...

مردم رییس جدید شورای عالی حج را انتخاب کردند


 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رییس جدید شورای عالی حج انتخاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در انتخابات روز جمعه با کسب 18میلیون 613 هزار 329 رأی اکثریت مطلق آرا را کسب و رئیس‌جمهور جدید ایران شد.


ادامه مطلب ...

ظرفیت مسجدالحرام به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بندر بن محمد حجار وزیر حج عربستان تاکید کرد: تصمیم کاهش حجاج داخل عربستان به میزان ۵۰ درصد و حجاج خارج از عربستان به میزان ۲۰ درصد، تصمیم اضطراری و موقت است

ادامه مطلب ...

روند کاهش سهمیه حجاج کشورها تا سه سال ادامه می‌یابد


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نوشته المدینه، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی کل عربستان و رئیس شورای علمای ارشد این کشور اعلام کرد: تصمیم دولت عربستان برای کاهش تعداد حجاج و عمره گزاران برای مدت چند سال محدود (دو یا سه سال) یک مسئله ضروری است و باید اجرا شود، چرا که در طولانی مدت منافع امت را محقق می‌کند.
ادامه مطلب ...

صندوق خیریه به‌ جای حج غیر واجب؟

سؤال: یکی از اموری که موجب آسانی اوضاع مسلمانان می‌شود قضیه کم شدن شمار حج‌های مستحب و غیرواجب است. سؤال این است که کدامیک برای فرد مسلمان بهتر است: ادای حج مستحب و غیرواجب یا اینکه هزینه این حج را برای اموری چون اطعام مستمندان، نجات مصیبت دیدگان و یا در مواردی همچون امور خیریه و امر تبلیغ و دعوت به سوی دین خدا هزینه کند؟  

 
ادامه مطلب ...

عامل ورود به بهشت چیست؟

برخی از افراد در توهم خوب بودن هستند و فکر می‌کنند که در نهایت نیز رضای الهی و بهشت نصیب‌شان می‌شود در حالی که قرآن شرط خوب بودن را "ایمان" و "عمل صالح" می‌داند.

آیه 124 از سوره «نساء» در این ارتباط سخن می‌گوید:«وَمَنْ یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَیٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا یُظْلَمُونَ نَقِیرًا»
ترجمه آیه:"و هرکس کارهای شایسته انجام دهد، چه مرد باشد و چه زن، در حالی که مومن باشد پس آنان به بهشت وارد می‌شوند و کمترین ستمی به آنان نمی‌شود."
برخی از پیام‌های این آیه:
عامل ورود به بهشت، ایمان و عمل صالح است، نه ادعا و آرزو و نژاد زیرا در بهره‌گیری از لطف خدا، همه نژاد‌ها، رنگ‌ها و ملل یکسان‌اند.
با انجام قسمتی از کارهای صالح، به بهشت امید داشته باشید. چون کمال، بی‌نهایت و قدرت کسب انسان محدود است.
برخلاف اعتقادات گروهی از یهود و مسیحیان، زن و مرد، در رسیدن به کمالات معنوی برابرند.
ایمان، شرط قبولی اعمال است و خدمات انسان‌های بی‌ایمان، در همین دنیا جبران می‌شود و ارزش‌ اخروی ندارند، اما جزای مومن نیکوکار، بهشت است.
کلمه‌ی «نقیر» از نوک زدن گرفته شده و به گودی هسته‌ی خرما که گویا نوک خورده است، گفته می‌شود. بنابراین کارهای نیک، گرچه اندک باشد ارزش دارد.
منابع:کتاب دقایقی با قرآن، تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی،