پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

گزارشی از روند توسعه مسجدالحرام؛

گزارشی از روند توسعه مسجدالحرام؛ احداث 63 برج هتلی و افزایش ظرفیت به 2 میلیون زائردرادامه مطالب آمده است.

گزارشی از روند توسعه مسجدالحرام؛ احداث 63 برج هتلی و افزایش ظرفیت به 2 میلیون زائر
منابع مرتبط با پروژه توسعه مسجدالحرام اعلام کردند: کار در این پروژه در سه محور اصلی پیش می رود است تا در نهایت گنجایش دو میلیون زائر را پیدا کند.

به گزارش حج نیوز از عکاظ، آهنگ کار در پروژه توسعه حرم شریف مکی همچنان با شتاب پیش می رود که دربرگیرنده توسعه صحن مطاف، توسعه مسجدالحرام از سمت مناطق المسفله و اجیاد و افزایش طبقات به شش طبقه و فعال سازی ساختمان تهویه مرکزی پروژه وقف عبدالعزیز و احداث 63 برج هتلی در اطراف صحنهای حرم مکی است.
کار در این پروژه در سه محور اصلی پیش می رود که اولین آن، توسعه مسجدالحرام است تا پس از تکمیل طرح، ظرفیت آن به دو میلیون زائر برسد.
دوم صحنهای خارجی حرم است که شامل سرویسهای بهداشتی، گذرگاه ها، تونلها و دیگر تاسیسات پشتیبانی است که برای روان شدن حرکت ورود و خروج زائران، عمره گزاران و حجاج اجرا می شود و محور سوم، منطقه خدماتی و تهویه و سیستم برق و آب و دیگر تاسیسات است که مساحت توسعه به دو میلیون و 750 هزار متر مربع افزایش می یابد.
پروژه توسعه صحنهای حرم از سمت الشامیه، از باب مروه آغاز می شود و در حاره الباب و جبل هندی در الشامیه به پایان می رسد و در ابتدای الحفائر از سمت باب ملک فهد اجرا می شود و این توسعه عبارت است از صحنها و پیشنهادی برای احداث 63 باب برج هتلی در پایان این صحنها مطرح است.
همچنین پروژه توسعه صحن مطاف در برگیرنده تخریب بخش توسعه العثمانیه و توسعه حرم از سه جهت از سمت مسعی است به طوری که مسعی جزء حرم نیست و حرم از سمت اجیاد هم توسعه می یابد.
عکاظ نوشت: همچنین افزایش طبقات حرم برای اینکه به چهار طبقه مانند مسعی در دستور کار است و در آینده دو طبقه دیگر اضافه خواهد شد تا تعداد کل طبقات به شش طبقه برسد.
همچنین توسعه حرم شریف از سمت المسفله شامل تخریب هتل الاطلاله و هتل التوحید اینترکنتینتال می شود.
قرار است پس از راه اندازی ساختمان تهویه مرکزی پروژه وقف ملک عبدالعزیز، تهویه حرم نیز از این طریق تامین شود و ساختمان قدیمی تهویه تخریب می شود و حرم از سمت اجیاد هم توسعه می یابد.
ملک عبدالله پادشاه عربستان با اجرای طرح توسعه صحنهای شمالی مسجدالحرام که شامل اضافه شدن صحنهای شمالی حرم به عمق 380 متر و تونلهای پیاده رو و ایستگاه خدماتی به مساحت 300 هزار متر مربع می شود، موافقت کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.