پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

توصیه به خانواده کهنسالان


نظر به اینکه عضو محترم خانواده شما، کهنسال بوده و  بدون همراه توانا، راهی خانه خدا میباشد، جهت رفاه این عزیز و جهت هرچه کم شدن مشکلات سفر حج این بزرگوار ، خواهشمند است به نکات مهم زیر توجه نموده و با رعایت موارد مطرح شده این عزیز خانواده خود را برای این سفر سخت و با اهمیت آماده سازید


به نام خدا

        چند توصیه مهم به خانوادۀ زائران کهنسال تنها

 ا – در جلسات هفتگی کاروان سعی نمائید ایشان را در یافتن یک دوست و همسفر توانا یاری نموده، برای وی در این سفر دوست و همراهی مناسب پیدا نمائید.

 2 - نظر به اینکه انجام اعمال حج مانند طواف و نماز طواف و سعی صفا و مروه را عزیز شما میبایست خود و به تنهایی انجام دهد، او را در آموزشهای لازم در ایران یاری فرمائید.

 3 - در صورتی که زائر عزیز شما توانائی خواندن ندارد؛ اطلاعیه ها، بروشورها، جزوات و کتابهای لازم را چه به صورت کتبی و چه از طریق سایت کاروان با حوصله و دقت برای آنها قرائت فرمائید.

 4- در آماده سازی مقدمات سفر این عزیز را همراهی نموده و وی را در تهیه وسایل مورد نیاز برابر لیست کاروانی(لوازم مورد نیاز حج تمتع) یاری و نظارت فرمائید.

 5– روی ساک و وسائل مهم او نام و مشخصات لازم را درج نمائید.

 6  – نظر به اینکه حمل و نگهداری بار هر زائر به عهده خود او می باشد، تا حد ممکن بارهمراه او را سبک و کم حجم انتخاب نمائید تا حمل و نگهداری آنها از عهده این عزیز خارج نباشد.

 7-  از فرستادن  اشیای قیمتی و پول زیاد به همراه او اجتناب نمائید.

 8- از هم اکنون تلفن همراه ساده­ای برای او تهیه نموده و وی را به نگهداری، جوابگوئی و شارژ آن آموزش و عادت دهید (خرید سیم کارت عربستان، از ایران  برای او بهتر است).

 9- (خیلی مهم) در جهت ایجاد آرامش روحی و جسمی هر چه بیشتر برای عزیز خود در این سفر، فکر او را بابت خرید سوغاتی و هدایا آسوده نموده  دغدغه و نگرانیهای  او را از هم اکنون با خرید سوغات لازم تحت نظر و اطلاع  خودش از ایران مرتفع نمائید. توضیح اینکه همراه داشتن پول کم او را تا حد زیادی از این فکر فرعی آزاد میسازد.

 10- در طول سفر با تماس­های تلفنی مناسب (عدم زیاده روی) و به موقع(زمانهای غیر استراحتی وی) روحیه او را در تحمل سختی­های سفر و حتی عدم  نیاز به خرید سوغاتی( با دادن اطمینان از پیش بینی لازم  و خرید توسط خودتان در ایران) افزایش دهید.

11- به این عزیزان روش استفاده از توالت فرنگی را آموزش دهید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.