پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

تکمیل ظرفیت حج ۹۳ / شرط قطعی شدن ثبت نام حج


معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به سهمیه ۶۴ هزار نفری حج تمتع سال ۹۳ از اعزام ۶۱ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.
  

ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نام نویسی در کاروانهای حج تمتع ۹۳ و با اشاره به تکمیل ظرفیت ثبت نام، از برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی زائران خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ سهمیه حج تمتع ۶۴ هزار نفر اعلام شده است که از این تعداد ۶۱ هزار نفر به عنوان زائر عازم سرزمین وحی می‌شوند، افزود: تعداد ۳ هزار نفر مدیران کاروانها، روحانیون، عوامل اجرایی هتل‌ها و هیأت پزشکی هستند که برای خدمت رسانی به زائران انجام وظیفه می‌کنند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: زمان اعزام زائران در حج تمتع سال ۹۳ برای مدینه قبل از ۱۴ شهریور آغاز می‌شود و تا ۳۰ شهریورماه ۹۳ ادامه دارد و زائران مدینه بعد نیز از ۲۶ شهریور ۹۳ به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که این اعزام تا ۶ مهر ۹۳ انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۴۵۵ کاروان حج تمتع تشکیل شده که به احتمال بسیار برای تشکیل ۴۶۵ کاروان برنامه ریزی خواهد شد، ابراز کرد:

خدرنژاد با یادآوری اینکه دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع تا ۲۰ دی سال ۱۳۸۴ از روز هجدهم، نوزدهم و بیستم بهمن برای نام نویسی در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۳ اقدام کردند، از امکان انصراف و جایگزینی افرادی دیگر برای اعزام به حج تمتع سال آینده خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که خواهان نام نویسی در کاروانهای حج تمتع بودند از ظرفیت ثبت نام‌ها بیشتر بود که شماره تماس‌های این افراد و کپی مدارک آنان گرفته شده که در صورت انصراف برخی متقاضیان یا پیش آمدهای دیگر، جایگزین خواهند شد.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پایین‌ترین مبلغ پرداختی زائران برای حج ۹۳ حدود ۷ میلیون ۷۰۰ هزار تومان و بیشترین مبلغ پرداختی نیز ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است، گفت: هزینه حج تمتع سال آینده در دو مرحله از زائران اخذ می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست، زائران هنگام ثبت نام تا سقف ۵ میلیون تومان شامل ۱ میلیون تومان فیش پرداختی به اضافه سود و نیز ما به التفاوت آن را پرداخت کردند و مابقی هزینه آن را حتما باید در هفته اول اردیبهشت ماه پرداخت کنند تا ثبت نام آنان قطعی شود.

خدرنژاد همچنین انتقال فیش‌های حج تمتع را بلامانع اعلام کرد و با بیان اینکه محدودیتی در واگذاری فیش تمتع به دیگری وجود ندارد، اما متذکر شد: شرط انتقال فیش تمتع، فرا رسیدن نوبت اعزام است.

وی تصریح کرد: در صورتی که ثبت نام اولیه در بانک انجام شده باشد و نوبت اعزام هم فرا برسد، امکان انتقال فیش حج تمتع بلامانع است، اما اگر فردی بعد از ثبت نام از اعزام انصراف دهد، افرادی که مدارک آنها در زمان ثبت نام گرفته شده و در نوبت هستند، اعزام خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.