پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

گام‌های سفرحج

 گام های سفربه حج تمتع یاعمره را از زمان رفت تابازگشت درادامه مشاهده فرمایید. 

مراحل اعزام :

گام اول: ثبت نام

اولن مرحله اعزام حج ثبت نام در دفاتر خدمات زیارتی بر اساس برنامه ریز های انجام شده می باشد.

د راین مرحله پس از تصویب نهائی قرار دادها و امکان سنجی شهرهای مکه ومدینه و نیز سیاستهای سازمان حج وزیارت با ذکر تاریخ، گروه قیمتی ، ظرفیت گروه، مدت اقامت و تعیین مقصد پروازی در عربستان و شرکت هواپیمائی  تاریخ اغاز ثبت نام اعلام و متقاضیان دارای اولویت اعلام شده از سوی سازمان حج به دفاتر خدمات زیارتی بادردست داشتن مدارک لازم مراجعه و ثبت نام می نمایند.

در این مرحله زائران موظف به عقد قرارداد با کارگزار (دفتر خدمات زیارتی ) بوده که ضمن ضابطه مند کردن تعهدات طرفین و اطلاع رسانی شفاف از وظایف و تعهدات طرفین ،  روند ثبت نام شکل حقوقی یافته تا قابل پیگیری در شرایط خاص باشد.

گام دوم: اخذ روادید

از انجائیکه روال  اخذ روادی روالی زمانبر بوده ، گذرنامه متقاضیان از طریق شرکت های  خدماتی زیارتی به مووسه سعادت ارسال تا اخذ روادید پس ازکنترل تطابق اطلاعات و صحت گذرنامه و نیز هماهنگی های پیوسته و نزدیک با شرکتهای سعودی و وکنسولگری های عربستان در ایران حداکثر یک هفته قبل از اعزام تهیه گردد.

گام سوم: اخذ بلیط هواپیمائی

پس از اخذ روادید و امکان اعزام زائرین اخذ بلیط هواپیمائی با هماهنگی شرکت های هواپیمائی طرف قرارداد توسط واحد های مرتبط در سازمان حج و زیارت و موسسه سعادت انجام و بلیط رفت و برگشت زائرین به همراه کارت شناسائی سفر انها که دران نام هتل محل اقامت و شناره اتاق و تلفن تماس در مدینه و مکه است به زائرین تحویل و زمان اعزام زائرین تعیین می گردد.

در این مرحله مدارک زائرین در فرودگاه و قبل از عزیمت کاروان به تک تک زائرین  تحویل می شود.

گام های چهارم وپنجم: اقامت در مدینه منوره یا مکه مکرمه

بنا بر برنامه ریز انجام شده از انجائیکه در مرحله اول سفر زائرین در مدینه اقامت خواهند داشت ، زائرین پس از عزیمت به عربستان به هتلهای محل اقامت خود هدایت شده تا ضمن بهرهمندی از فضای روحانی و معنوی مدینه منوره در مدت اقامت خود از سایر برنامهای اموزشی ، زیارت اماکن متبرکه و سایر امور برنامه ریزی شده بهرهمند گردند . زائرین معمولا به مدت 6 روز در مدینه خواهند بود که روز اول اقامتی انها با توجه به زمان حضور در مدینه و ساعت حضور در مدینه محاسبه خواهد شد.در مدت اقامت در مدینه  سرویسهای ایاب  وذهاب و نیز تامین سه وعده غذا در هرروز اقامتی برای زائران و خدمات رفاهی اسکان  به زائران ارائه خواهد شد و از زائران بر اساس برنامه غذائی ایرانی پذیرائی خواهد شد.

زائرین در پایان روز ششم و قبل از غروب آفتاب مدینه را به قصد مکه و انجام اعمال حج ترک می کنند.

اقامت در مکه مکرمه و انجام اعمال حج

تشرف به کعبه موعود و زیارت حرم امن الهی دراین مرحله از سفر معنوی است که زائران در بامداد روز اول اقامت خود در مکه و تا قبل از اذان صبح به همراه سایر اعضاء گروه و راهنمائی رو.حانی و مدیر کاروان اعمال عمره  را پس از رسیدن و اقمت نیم ساعته در هتل مکه و عزیمت به بیت الله الحرام در مکه به جای می اورند.

زائران پس از انجام طواف و نماز و سعی صفا و مروه نماز صبح را در حرم امن الهی به جا اورده وسپس بهi هتل باز می گردند.

تدارک برنامه های آموزشی و فرهنگی و زیارت اماکن متبرکه و رفتن به منا و عرفات نیز برای زائرین در مدت اقامت انها در مکه صورت می گیرد.

برخورداری از امکانات رفاهی اسکان ،سرویس ایاب و ذهاب ۲۴ ساعته زیارت بیت الله الحرام و بهره‌مندی از طبخ غذای ایرانی و مطابق با برنامه از جمله خدماتی است که به زائران ارائه می شود.

گام ششم: بازگشت از سفر

زائرین بعد از اتمام مدت اقامت در مکه ومدینه تهیه سوغات برای ملتمسان دعا و چشم انتظاران آنها در ایران از طریق فرودگاه جده یا مدینه به میهن عزیز ایران مراجعت می نمایند و انچه که از معنویات روحی این سفر برداشته اند ذخیره ای برای خود و خانواده گرانقدرسشان باقی می ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.