پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

گزارش برگزاری اولین جلسه عمومی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه


  بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرَامِ فِی عَامِی هَذَا وَ فِی کُلِّ عَامٍ
┄┅✵◈:leaves::hibiscus::leaves:◈✵┅┄
لبیک الهم  لبیک لبیک لا شریک لک لبیک ان الحمد‌ و النعمته لک و الملک لا شریک لک
┄┅✵◈:leaves::hibiscus::leaves:◈✵┅┄
قال رسول الله(ص):
 حج ، پاداشش بهشت است ، و عمره کفاره هر گناه است.
****☆☆☆☆☆☆☆☆*******

گزارش برگزاری  اولین جلسه ی آموزشی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج شهرستان بانه به مدیریت سعدالله مصطفایی


تاریخ جلسه :۹۸/۱/۱۶
مکان:مسجد حاج نصرالله نویدی
دستور کار جلسه:


الف)آشنایی بیشتر زائرین کاروان با هم ؛گروهبندی آنان و تعیین نماینده زائرین

ب)تدوین و توزیع برنامه جلسات آموزشی ؛ملزومات مورد نیاز وبیان آداب و نکات ضروری سفر  در قالب بروشور

ج)بیان اهمیت حج وضرورت ایجاد شرایط روحی و معنوی توسط روحانی محترم  کاروان

د)تبین و تشریح اقدامات انجام شده وبیان برنامه های آتی توسط مدیر
کاروان

ه).تشریح وتبین مفاد قرارداد وتعهدهای زائران

و)تشریح هزینه های سفر مبارک حج
ز)پخش کلیپ حادثه ی دلخراش مناطق سیل زده کشور و جذب کمکهای نقدی زائرین محترم کاروان

:hibiscus:تشریح جلسه
:point_left:اولین جلسه عمومی آموزشی،توجیهی  کاروان ۲۵۰۱۳لبیک -حج شهرستان بانه پس از جلسات پانزدگانه اختصاصی و ویژه زائران عزیز کاروان در هفته ی اول فروردین ماه با حضورپرشور اکثریت قریب اتفاق زائرین کاروان ،زائران مهمان سایر کاروانهای استان وتنی چند از همشهریان عزیز و با تلاوت آیاتی چند از کلام الهی ؛قرآن همیشه جاویدتوسط جناب آقای  عبدالباقی قادرزاده از "عوامل محترم کاروان " مزین گردید.

:white_check_mark:سپس با ثنا و شکرانه  گویی به درگاه خداوند متعال و سلام و صلاوات بر ختمی مرتبت محمد المصطفی(ص)در قالب شعر و مدیحه توسط مجری برنامه آقای محمدمحمدزاده به استقبال رهنمودهای روحانی معزز کاروان حاج ماموستا جمال خادمیان رفتیم.
حاج ماموستا خادمیان ابتدا با پخش قرائت شعار پر طنین لبیک الهم لبیک ...فضای مسجد را بیش از پیش ملکوتی و معنوی نمود .
سپس توضیحاتی در خصوص اهمیت سفرمعنوی حج ارائه و آن را موهبتی الهی  به بندگان خاص الله تعالی دانست. ایشان همچنین با سخنان شیوا و فصیح  به لزوم ایجاد شرایط روحی و معنوی مناسب جهت بهره گیری اکمل  از این فرصت اشاره نمود و با مناجات و دعا برای مسلمانان و آرزوی تسلی خاطر هموطنان سیل زده سخنان خود را به پایان برد

.⛈پخش کلیپ اختصاصی کاروان با مضمون همدردی با هموطنان سیل زده از جمله برنامه های ارزشمندجلسه بود که باعث جلب کمکهای نقدی زائرین محترم کاروان در دومین فراخوان کاروان به مبلغ ۱میلیون وچهارصدونودسه هزاروچهارصد تومان شدکه توسط مدیر کاروان و روحانی زاده معاون کاروان تحویل هلال احمر شهرستان بانه گردید.


:point_left:در بخش دیگر ی از اولین جلسه‌ی عمومی، آموزشی توجیهی کاروان؛ مصطفایی مدیر کاروان سخنان خود را با دعای قرآنی شروع و با ذکر شعار صدای لبیک الهم لک لبیک لبیک لا شریک لک لبیک و هم نوایی زائرین طراوت خاصی به این محفل مبارک بخشید. سپس به بیان اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی کاروان و همچنین دستورالعملها و قوانین و مقررات سازمان حج و زیارت و توضیحاتی در مورد عملیات حج و سایر نکات ضروری بەویژە برنامه‌های آموزشی و توجیهی، مفاد قرارداد و تعهدهای زائران عزیز کاروان پرداخت.
مصطفایی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فلسفه‌ی حج در اسلام؛ صبر، بردباری، شکر و قدرشناسی و کمک به هم نوع را از اصول لازم و ضروری حج دانست و خاطر نشان ساخت ان شاءالله با برنامه‌ریزی و تعامل، تعاون، همدلی و همکاری با همدیگر سفر حج را برای هم سفران خود هموار ساخته و فرصت را غنیمت شماریم تا با خدمت به پیران و سالخوردەگان و بالاخص خانواده‌ی معظم شهدا و ایثارگران عزیز که مایه‌ی برکت کاروان هستند دنیا و آخرت خود را آباد نمابیم.
ایشان  با تٲکید بر بکارگیری تمامی امکانات برای انجام آسان و بدون مشکل حج در سال جاری تلاش بعثه محترم مقام معظم رهبری و سازمان محترم و مدیریت بزرگوار حج و زیارت استان را ستود و اطمینان داد مدیر و عوامل اجرایی کاروان‌های شهرستان بانه نیز به عنوان یک خادم آماده خدمتگزاری بیش از پیش به زائران عزیز خواهند بود و از هیچ کوششی دریغ نخواهند ورزید.

در ادامه جلسه پس از پذیرایی از زائرین عزیز و رفع خستگی آنان با نظر و مشارکت فکری زائرین، کاروان به ۱۶ گروه ۸ تا ۱۲ نفره تقسیم و از بین زائرین دواطلبی که دارای شاخص های(قدرت بدنی، سابقه‌ی تشرف حج، مدرک تحصیلی، وجاهت و حسن شهرت و‌‌‌‌‌‌...) بودند ۱۶ سرگروه و ۱۶ جانشین تعیین شدند. در همین راستا ۶ نفر (۳ خواهر و ۳ برادر )نیز به عنوان نماینده زائرین جهت حضور در شورای فرهنگی؛آموزشی و به منظور بهره گیری بیشتر از نظرات زائرین عزیز انتخاب گردیدند.

شایان ذکر است فضاسازی و بهره‌گیری از المانهای کعبه و پخش تصاویر زیبای مکه مکرمه و مدینه منوره و پخش تواشیح و مدیحه سرایی فضای محل برگزاری جلسه را معنوی و روحانی نمود و شرکت کنندگان  رضایت کامل  خود را بیان نمودند.
این جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آله محمد پایان یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.