پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک
پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

پایگاه اطلاع رسانی کاروان ۲۵۰۱۳ لبیک حج- شهرستان بانه

لبیک اللهم لبیک لبیک لاشریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک والملک لا شریک لک

گزارش برگزاری ششمین جلسه عمومی ؛آموزشی ،توجیهی کاروان ۲۵۰۱۳لبیک حج – بانه


بسم الله الرحمن الرحیم
لَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ
●○●○●○●○●○●○●
قال رسوالله (ص ):
جنگجو در راه خدا و حج کننده و عمره کننده ،همه میهمانان دعوت شده خداوند هستند.
■◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇■
گزارش ششمین جلسه ی آموزشی کاروان لبیک حج ۲۵۰۱۳
شهرستان بانه با مدیریت سعدالله مصطفایی
دستور کار جلسه :
:one:آموزش عملی احکام و مناسک حج
:two:آموزش اسرار و معارف حج
:three: دعوت از زائران بزرگوار سنوات گذشته جهت ایراد سخنرانی وبیان خاطرات
:four: آشنایی با مکه مکرمه قسمت دوم
:five: توزیع بخش دوم ملزومات سفر
:six:آشنایی با قوانین ویژه عربستان و وضعیت اسکان در مشاعر مقدسه وهتل ها قسمت دوم
:seven:اعلام نتایج اتاق بندی زائران
:eight:آموزش مناسک ویژه بانوان
:nine:آموزش مسائل اجرایی ،امنیتی ،بهداشتی
:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:¤:black_small_square:
خداوند را شاکریم که باردیگر در جمعه ای مبارک آنهم در ماه پرخیر و برکت رمضان ؛همزمان با تلا لو نور خورشید ؛دسته دسته زائرین خانه ی خدا با دلی بی کینه و قلبی سراسر امیدبه غفران الهی و زیارت بیت الله الحرام ومسجد النبی درمسجد نویدی گرد هم آمدند.
اداء دو رکعت نماز سنت ؛ زمزمه های موزون راز و نیاز و قطره های اشک که آرام آرام از گونه ها سرازیر و سجدگاه را خیس‌میکرد .
عجب دل را هوایی و فضارا آکنده از عطر عبودیت و بندگی می کند.
همراه با عوامل کاروان کم کم مقدمات جلسه را با نصب پوسترهای آموزشی مناسک واعمال حج و عمره (جمرات ؛منی؛مزدلفه و عرفات وسیرحرکتی حج و... )و استقرار ماکت بیت الله و مقام ابراهیم و پخش نوای دلنشین شعارلَبَّیْکَ، اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لاَ شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ، إِنَّ الْحَمْدهَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَ، لاَ شَرِیکَ لَکَ از طریق پروجکشن و جانمایی تابلو و پرچم های گروههای شانزده گانه رامهیا نموده و راس ساعت ۹/۳۰دقیقه جلسه را شروع نمودیم.
  • تلاوت کلام روح بخش قرآن و معجزه همیشه جاوید نبی مکرم اسلام با صدای دلنشین جناب آقای قادرزاده از عوامل کاروان راهگشای جلسه بود.
  • سپس مجری برنامه آقای محمد محمد زاده‌ضمن قرائت اشعاری در وصف‌ماه مبارک رمضان و سلام و صلوات بر ختم المرسلین ؛محمد الامین ؛پیامبر نور و رحمت (ص) و خیر مقدم به زائرین محترم و همراهان آنها و عوامل تلاشگر کاروان از صبر و شکیبایی و همراهی و همدلی و حضور بانشاط و به موقع آنان تقدیر و تشکر نمود.
  • در ادامه جلسه مدیر توانمند و باتجربه ی کاروان جناب آقای حاج سعدالله مصطفایی‌مثل همیشه سخنان خودرا با دعا و قرائت شعار پر برکت و ماندگار حج وهمخوانی زائرین عزیز شروع نمود.ایشان از همراهی ونظم و انتظام زائرین و تلاش عوامل کاروان تشکر وقدردانی نموده و ضمن بازگو نمودن موارد مهم جلسات پیشین کاروان به بیان مسایل اجرایی و توصیه‌های سفر پرداختند.همچنین در بخش اول سخنان خودبه بیان اسرار و معارف حج اشاره ودر ادامه بخش دیگری از قوانین ویژه عربستان و وضعیت اسکان در مشاعر مقدسه وهتل ها راتشریح نمودند. واز الله سبحان وتعالی حج ابراهیمی و سفری پرخیروبرکت را برای تمامی زوارعزیز سرزمین وحی وبه ویژه زائران ارجمند شهرستان بانه‌طلب نمودند.
  • مصطفایی در بخش‌دوم سخنان خود با بهره گیری از نرم افزار و از طریق پروجکشن در تداوم جلسه ی قبل‌به معرفی‌مکه‌مکرمه و بیت الله و مشاعر مقدس پرداختند.
  •  تشریح وتبین عملی نحوه انجام مناسک واعمال حج عمره،حج نیابتی و شرایط وجوب حج از جمله مواردی بود که روحانی کاروان جناب آقای حاج ماموستا خادمیان در ادامه جلسه به آن اشاره کرد .
  • در بخش بعدی جلسه زائر محترم ادوار گذشته جناب آقای حاج منوچهر اسراری با حضور در پشت تریبون و ببان خاطرات خود در حالیکه اشک از چشمانش سرازیر می شد حال و هوای تشرف به حج ابراهیمی را بیان و زائرین را به درک این موهبت ارزشمند و لزوم آمادگی قلبی و خلوص نیت و صفای درون دعوت نمود.
  • در ادامه جلسه آموزش عملی زائرین به تفکیک خواهر و برادر صورت گرفت که در قسمت خواهران آموزش احکام‌ ومسائل بهداشتی‌خواهران با حضور حاجیه خانم صفوت احمدیان از کارگزاران حج و حاجیه خانم نجیبه بهرامی (پرستار بازنشسته ) صورت گرفته و مورد استقبال خواهران قرار گرفت .
  • آموزش عملی برادران نیز با حضور حاج سعدالله مصطفایی و همراهی حاج خدر رحیمی با آموزش صحیح بستن احرام صورت گرفت .
  • توزیع بخشی دیگراز اقلام تهیه شده برای زائرین و خواندن دعا وراز ونیاز گروهی وصلوات بربهترین بنده خدا محمد مصطفی ص پایان بخش جلسه بود.
  • در این‌جلسه اعلام گردید که هفتمین جلسه ی آموزشی هفته ی آینده روز پنجشنبه برگزار و تزریق واکسن مننژبت توسط عزیزان هلال احمر صورت خواهد گرفت لذا حضور تمامی زائرین مورد تاکید قرار گرفت .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.